Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Rygeforbud og op ?

Redigeret 12 maj, 2009, 04:35 i Rygsmerter
Jeg undre mig vildt meget over at jeg nu har gået i snart 2 år med rygsmerter, og egentlig kunne ha været op sidste år på et privat hospital i Hellerup men på grund af folketinget blev jeg ikke op, nu er jeg henvist til et andet privat hospital og var til forundersøgelse i går den 16/4. alt gik godt og fik tid til op den 4/5 meeeeeeeeen. " DU ER JO RYGER" siger han, jeg vil ikke op så længe du ryger, du må ikke ryge 4 uger før op......................

Så er det jeg undre mig meget....

Er jeg den eneste der ryger af alle os der har problemer med ryggen, jeg har læst rigtig mange indlæg her inde, men ikke en eneste har nævnt noget om rygestop, er jeg virkelig den eneste der ikke må ryge før op.

Jeg er blevet op rigtig mange gange med alt andet ,men har ALDRIG oplevet at de ikke vil op fordi jeg ryger.....

Jeg vil seføgelig prøve at stope, han sagde at man hos egen læge kan få nogle piller som tager trængen til smøgerne.

Har alle i som er blevet op også måtte stoppe med at ryge, eller er jeg den eneste ryger med det problem eller last

Vil rigtig gerne høre fra jer.

Knus Kæthe

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Kæthe,

    Nej - du er bestemt ikke den eneste ryger, jeg er også.

    Jeg tror, det er fordi, du skal gennem en stivgørende op (eller var det proteser), at du ikke må ryge i så lang tid før op.. Andre gange har jeg læst herinde, at man ikke må ryge efter en sådanne op - men de er blevet op og først bagefter skulle holde op med rygning.

    Jeg er "kun" alm. prolaps opereret. Den første op. var akut, så der nåede jeg ikke noget, men da jeg skulle op 2. gang, måtte jeg ikke ryge, mens jeg også skulle faste (6 timer før op).

    Efter op., skyldes det forringende helingsprocess.

    Se nedenstående link (det er skræmmende læsning) - jeg var ikke klar over, det kunne gå så galt i yderste konsekvens)

    http://community.netdoktor.com/ccs/dk/s ... cle_002849

    Hilsener og held og lykke med op (og rygestop :)

    Anita
  • Indstillinger
    hej jeg er også ryger, var til kontrol idag, kan du læse om i min egen
    tråd. ja det er faktisk noget rigtig skidt, når vi rygere skal have OP
    i ryggen jeg fik også påbud om at stoppe, for min egen skyld, det knogle
    inplantat de bruger, har vist svært ved at heles,
    hilsen mogens.
  • Indstillinger
    Hej med jer ryger hehe

    Jeg har nu været på piller i tre uger, og er næsten holdt op med at ryge, nu kan jeg gå 5 til 6 dage uden, og ikke ha lyst til dem.

    Men det er godt nok dyrt at stoppe på den måde.

    854,- for de første 4 uger, derefter 1400 for den næste pakke der er så også til 8 uger men aligevel rigtig mange penge, man skal jo nærmest være miljonær for at stopp med at ryge, jeg tør ikke tænke på hvad den sidste pakke så kommer til at koste mig til den tid
  • Indstillinger
    Hej eksrygere og Kathe
    Ja, det kan virke uforholdsmæssigt dyrt at skulle holde op med at ryge med hjælp fra medicin. Nu kender jeg ikke din alder, men hvis nu du f.eks er 40 år, så har du i bedste fald 40 år tilbage at leve i, også selv om du ryger. Så bliver de sidste 10 år bare ikke særlig sjove :-)
    Men 20 smøger om dagen i 40 år er ca 436.000,-!
    Så sig lige en gang til, at man skal være millionær for at holde op....man skal være millioner for at fortsætte; derfor til alle; KEEP UP THE SPIRIT!
    og held og lykke med operationerne, som forhåbentlig vil gå godt-

    Mange hilsner Farmor
  • Indstillinger
    hej farmor1

    Ja det kan der være noget om, men når man lige står og skal betale for pillerne er det dyrt.

    Så meget betaler jeg jo ikke når jeg bare henter 20 smøger.

    Jeg er godt klar over at det er dyre at ryge i længden.....

    kæthe
Log in eller Registrér for at kommentere.