Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjernerystelse hvornår må jeg indtage alkohol igen?

Redigeret 22 juli, 2009, 13:26 i Åben debat om hjernen
Jeg har været ved lægen og fået beskeden at jeg har hjernerystelse, men jeg er i tvivl om hvornår jeg må begynde at drikke alkhol igen. Jeg er 19 år gammel, så mit spørgsmål ligger ikke i hvornår jeg må drikke et glas rødvin, men mere i hvor lang tid i vurderer der minimum skal gå før end jeg kan drikke som jeg plejer?

På forhånd tak for hjælpen

Kommentarer

  • Indstillinger
    tag en pause med drikkeriet ---hvorfor spurgte du ikke lægen når du var der ---jeg vil tipse på flere måneder ----pas godt på hovedet --så du ikke risikerer at få kronisk hoved pine
  • Indstillinger
    Okay, tak.

    Det var ikke lige det første der faldt mig ind at spørge om, det var kort efter jeg havde fået den så havde en del smerter og tænkte ikke på at skulle feste, men tak jeg vil kontakte min læge og høre ham om det.
  • Indstillinger
    Jeg har hørt at der skal gå mindst et halvt år før man overhovedet bør røre noget som helst med alkohol i - hvis man da vel at mærke vil slippe for en sådan hjernerystelse uden men med efterfølgende hovedpineanfald.

    Men - det er nok fornuftigt at tale med lægen - også fordi der jo er forskellige former for hjernerystelse.
  • Indstillinger
    hej jeg har lige haft hjernerystelse hvor jeg var indlagt til observation og der fik jeg at vide at der skulle mindst gå 2 måneder før jeg måtte drikke alkohol igen
  • Indstillinger
    jeg synes du skal prøve at få lægen til at udskrive trimonil som bruges mod abstinenser, deriblandt alkohol. hvis du virkelig føler afhængighed af alkohol så synes jeg du skal prøve det præparat, hvis du har lyst. held og lykke.
  • Indstillinger
    jeg synes du skal prøve trimonil mod alkohol abstinenser, hvis du kan mærke det er en kæmpe belastning hvis du ikke for alkohol, så prøv et forsøg med trimonil og se om det hjælper. så du igen kan nyde alkohol uden det er et problem. håber du får det bedre.
Log in eller Registrér for at kommentere.