Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvordan får man hurtigt en besked frem til debatmoderatoren?

Redigeret 30 april, 2009, 14:39 i Ris og ros til Netdoktor
Hej Netdoktor og alle interesserede

Jeg sendte mail til Netdoktor om et alvorligt problem her i debatterne den 4. april og igen den 6. april og igen den 8.april, altså 3 mails i alt om samme problem.

I går, den 15. april har jeg fået en mail fra redaktionen@netdoktormedia.dk , hvor man takker mig for mine mails og skriver, at man vil sende beskeden videre til debatmoderatoren, som vil kigge på det ”i dag”, hvilket altså vil sige i går den 15. april.

Det omtalte problem blev løst den 8. april, åbenbart uden at man havde læst mine mails. Og det var jo godt, at problemet blev løst. Det skete bare lidt sent.

Netdoktor opfordrer os i et indlæg her i debatten til at sende en mail direkte til redaktionen@netdoktormedia.dk, hvis der er problemer i debatterne. Men hvis vores mails først bliver læst 7-11 dage efter, at vi har skrevet dem, så kan jeg altså ikke se, at det skulle være en hurtig løsning.

Jeg skal lige tilføje, at jeg sendte mine mails via Netdoktors Internetside, sådan som man bliver vejledt om at gøre, hvis vi vil kontakte Netdoktor, nederst på siden med debatemner. Ville mine e-mails være blevet læst hurtigere, hvis jeg havde valgt at ignorere den anbefalede procedure og havde sendt en mail via mit e-mailprogram?

Der er jo mange forskellige Netdoktor-brugere, og man kan ikke forvente, at alle læser en besked fra Netdoktor, der er skrevet i ”Diverse”. På et tidspunkt vil denne meddelelse jo desuden blive skubbet væk af nye indlæg. Derfor synes jeg, at det skal fremgå af de almene oplysninger nederst på forsiden af debatforummet, hvordan man hurtigt kontakter Netdoktors debatmoderator.

Jeg synes i hvert fald, at det var utilfredsstillende, at der gik så lang tid, før problemet blev løst. En anden gang vil jeg anvende mit e-mail-program til den slags meddelelser.

Mange hilsner

Kameliadamen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Kameliadamen

    Tak for dit indlæg, der vedrører respons-tiden hos Netdoktor. Vi beklager, at du har oplevet lang ventetid på besvarelse af dine mails – trods det at problemet faktisk var ordnet, før dine mails blev besvaret.

    Vi modtager hver dag mange mails fra vores brugere, og det er vi meget glade for. Men vi kan desværre ikke altid nå at besvare dem alle med det samme, selvom vi bestræber os så vidt muligt på at svare så hurtigt som muligt.

    At du venter en uge eller mere, er vi kede af, men skal ses i lyset af, at der mellem den 7. april og 12. april har været en række helligdage.

    Vi håber dog fortsat, du vil underrette os om debatproblemer på adressen:
    redaktionen@netdoktormedia.dk

    Med venlig hilsen
    Netdoktor
  • Indstillinger
    Hej Netdoktor

    Mange tak for svaret. I har desværre misforstået mig. Problemet er IKKE, at det tog lang tid, inden I svarede mig. Jeg havde sådan set ikke forventet at få svar på en henvendelse af den karakter.

    Det, jeg havde forventet, var at min henvendelse kunne føre til, at det omtalte problem blev rettet. Men det skete ikke.

    Derfor undrer det mig, når I skriver til Lotte123 i et andet indlæg her i Ris og Ros, at det ville have været hurtigere at sende en mail. For det viste sig jo, at det slet ikke var nogen løsning at sende en mail – ja, det var ikke engang nogen løsning at sende tre mails, for ingen af dem blev læst, før 7-11 dage efter at jeg havde sendt dem.

    I øvrigt blev alle tre mails sendt, inden helligdagene begyndte skærtorsdag, den 9. april. Den første mail blev sendt den 4. april, altså fem dage før helligdagene begyndte.

    Så, nej, jeg vil nok ikke sende nogen mail en anden gang, når der er problemer i debatten, når den slags mails alligevel ikke bliver taget alvorligt

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Kære Kameliadamen,

    Ja, jeg er også forbavset over, hvor langsomt ND reagerer. Jeg har sendt vedr. vores "spam'er" der med jævne mellemrum og forskellige synonymer driver terror her på siderne og jager folk langt væk. Der skete intet - så sendte jeg nogle mails, og endelig efter vedkommende sikkert har jaget en forfærdelig masse mennsker væk, blev en del af disse indlæg, men ikke alle, fjernet.

    Jeg har nu fået besked på fra ND, at jeg skal sende mail til ND, når jeg støder på vedkommende rundt omkring, som man ikke har fået fjernet. Og - helt ærligt, det kan ikke være min opgave.

    Jeg er faktisk noget forbavset over at udbyder, ND, øjensyligt ikke jævntligt kigger igennem debatterne og holder øje med, hvad der foregår.

    Naivt troede jeg, at ND - i hvert fald på hverdage - lige løb tingene igennem. Jeg mener, trods helligdage, så var der da rigelig tid til at oprette en ny debatside -Sundhedsvæsenet - som der i øvrigt pt ikke har været et eneste menneske inde på, så det var da vældigt vigtigt.
  • Indstillinger
    Hej Lotte

    Jeg kan nu godt forstå, at Netdoktors medarbejdere ikke har tid til at kigge alle debatter igennem regelmæssigt. Og for mig er det ikke noget problem at sende en mail, hvis jeg støder på indlæg, der kun er skrevet for at chikanere.

    Jeg opdagede KKKK44 den 4. april og sendte min første mail til Netdoktor om problemet den 5. april. Jeg kunne virkelig ikke forstå, at der ikke blev reageret på min mail fra 4. april, og derfor sendte jeg yderligere 2 mails, den 6. april og den 8.april.

    Jeg blev derfor meget forbavset, da jeg så, at Netdoktor som svar på dit indlæg ”Spøger det igen?” den 8. april skrev, at det ville have været hurtigere, hvis du havde skrevet en mail til Netdoktor, frem for at skrive om problemet her i debatten ”Diverse”.

    Det var derfor, at jeg skrev det første indlæg i denne tråd og spurgte, hvordan man hurtigst kommer i kontakt med Netdoktors debatmoderator.

    Jeg ser i dit nye indlæg, at du foruden indlægget her i debatten ”Diverse” med overskriften ”Spøger det igen?” også har sendt flere mails direkte til Netdoktor. Derfor kan jeg ikke forstå, hvordan Netdoktor kan mene, at det er bedre/hurtigere at sende mails.

    Netdoktor kan selvfølgelig have en pointe angående det med påskehelligdagene. Netdoktors medarbejdere skal vel også have påskeferie.

    Men for det første skete alt dette adskillige dage, før helligdagene begyndte den 9. april. Og for det andet må Netdoktor da kunne trække på erfaringer fra tidligere år. Jeg husker i hvert fald, at denne provokatør tidligere har brugt påskeferier og andre sammenhængende ferieperioder til at chikanere, formodentlig ud fra en vurdering af, at der ville gå lang tid, før han blev slettet, hvis han valgte at bruge nogle feriedage til sin chikane.

    Netdoktors medarbejdere må da også kunne huske den slags og tage højde for det. Der var i hvert fald masser af tid til at ordne problemet, inden helligdagene begyndte.

    Jeg føler mig i hvert fald lidt mærkelig til mode. Vi bliver bedt om at skrive mails, og når vi så gør det, ja så bliver vores mails ikke læst før på et tidspunkt, hvor problemet ikke længere er aktuelt!

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Kære Kameliadamen,

    Jeg er ikke helt enig; jeg mener faktisk at en udbyder bør holde øje med, hvad der foregår.

    For nylig var der en, der forsøgte at starte en muligvis lukretiv forretning her på ND - det gjorde jeg også opmærksom på, og det tog altså også sin tid, inden det blev fjernet. Jeg har i øvrigt set at vedkommende lige så stille er startet igen et sted - og nej, jeg gider egentlig ikke blive ved med at gøre opmærksom på det.

    Mht KKKK44, så har jeg gjort opmærksom på det nogenlunde samtidig med dig - altså i god tid før helligdagene, så hvis ikke andet så bør der altså være en måde, hvor man hurtigt og effektivt kan komme i kontakt med udbyder.
  • Indstillinger
    Kære Kameliadamen1 og Lotte123

    Vi vil gerne se på mulighederne for at gennemse redaktions-indbakken og debatterne oftere i hverdagen (indbakken besvares ikke i weekender og i ferier). Fremover vil debatterne derfor blive gennemset to gange om ugen og redaktions-indbakken vil blive gennemset flere gange om ugen.


    De bedste hilsner

    Redaktionen
    Netdoktor
    redaktionen@netdoktormedia.dk
  • Indstillinger
    Tak, jeg føler mig bedre tilpas ved at vide, at udbyder holder øje med, hvad der foregår, især i betragtning af, at jeg troede det var en selvfølge.
Log in eller Registrér for at kommentere.