Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

andre mediciner

Redigeret 19 april, 2009, 04:54 i Forstyrrelser i stofskiftet
hej. Jeg kan oplyse at min mand har fundet 9 godkendte mediciner i bare USA som er godkendt og brugt efter behov i stedet for eltroxin. Man bruger overhovedet ikke eltroxin i USA. Han undersøger videre om de enkelte mediciner når han lige har et hul. Jeg kan oplyse at han er kender rigtig meget til skjoldbugskirtlen i forvejen. Han er seniorforsker på Leo pharma.
jeg er startet med den gamle pille igen idag, så jeg håber jeg får det lidt bedre igen. Men der går jo nok noget tid.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, så var jeg til den første afgiftning af tungmetaller. Den såkaldte EDTA behandling.
    Jeg havde forhøjede arsenik, bly, nikkel, kobber, cadmiun samt meget forhøjet kviksølv. Kviksølv er en afgiftning for sig, og den starter jeg først på, når jeg har fået taget mine gl. plomber ud. De øvrige tungmetaller skal jeg til afgiftning for ca. 20 - 30 gange (koster 850,- pr. gang). Kviksølvs afgiftningen tager nok flere gange!!!
    Jeg fik at vide, at kviksølv sætter sig i skjoldbruskkirtlen - og dette var hun overbevist om, var årsagen til min stofskiftesygdom.
    Endokrinologerne har så travlt med at forske i livskvalitet, om det er genetisk ved tvillinger etc. Men ingen tænker over tungmetaller.
    Ja, jeg fik konstateret forhøjet stofskifte i 2002, har fået jodbehandling og en total fjernelse af skjoldbruskkirtlen i april 2004.
    Så tænker jeg: Kunne dette være undgået, hvis lægerne var mere åbne overfor andre alternativer. De behandler jo kun sygdommen - ikke årsagen.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    Jeg vil lige tilføje at brugernavn1, har lavet links til tungmetaller under emnet: Hukommelse og stofskifte.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    Hej Anemone

    Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med dine behandlinger. Hvordan undgår man forgiftninger, så du ikke ophober nye efter endt afgiftning? Ja kviksølv slipper du jo for, når plomberne kommer ud.
    Ja det bliver dyrt, men det er jo en prioritering hvad man bruger sine penge på.
    Hvis jeg havde penge på kistebunden, ville jeg da også synes at det var forsøget værd....

    Mange hilsner
    Gitte
  • Indstillinger
    Hej Gitte.
    Jeg/vi havde nok heller ikke tænkt på, at det ville blive så dyrt, da jeg startede med testene.
    Men det er selvfølgelig også mange penge at give ud, hvis jeg ikke fortsætter behandlingen.
    Men jeg forstår ikke, hvorfor det offentlige er så konservative m.h.t. tilskud, når det er bevist, at det virker. Sygesikringen Danmark giver tilskud, men jeg er desværre ikke medlem, og det ønsker de heller ikke :-)
    Ja, foruden tungmetaltesten, er der også andre organer, som er "syge", som jeg skal have othomolekylær medicin for.
    Men jeg har selvfølgelig kun ét liv - og vi har da heller ikke mange penge på kistebunden. Men vi kan spare, ved ikke at tage på vores årlige ferietur - og det må være mange år fremover :-)
    Så vi må nyde livet på costa del terasse!!! Der er også dejligt.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    Hej Anemone
    Fint du er kommet igang med afgiftningen: ) Det lyder til at være næsten den samme behandling som jeg har været igennem for 15år siden hos Bruce Kyle i Århus. Syns nu det lyder lidt mærkeligt du skal afgiftes med EDTA først. Jeg havde også forhøjede værdier af andre giftstoffer/metaller og fik C-drop og Dimaval. Jeg fik også rigtig mange behandlinger og vil tilføje at det er en hård omgang for kroppen. Jeg oplevede først en mærkbar bedring som desværre ikke holdt da min krop ikke kunne klare afgiftningen med flere behandlinger om ugen. Hvis jeg må give dig et råd, så tag det endelig med ro. Det må hellere tage lidt længere tid og du så kommer helskindet igennem : )Har du en god tandlæge der har viden om at skifte dine plomber så du bliver beskyttet under behandlingen ?
    Kh Lis
  • Indstillinger
    Kære Lis.
    Ja, det er en såkaldt EDTA behandling tilsat C-vit og jeg tror også, at det var med Dimaval. (Der var ihvertfald tilsat 2 ting bl.a. C-vit)
    Hun sagde, at jeg nok ville mærke fremgang efter ca. 12 behandlinger.
    Hvordan fik du det ved afgiftningen? Hun spurgte om jeg ville have den 1 ell. 2 gange ugentligt. Jeg tænkte, jeg kan lige så godt, få det hurtigt "overstået" inden jeg skal på arbejdsmarkedet igen. Og valgte derfor x 2 ugentligt. Men det kan jeg jo ændre fremover.
    Ja, hun nævnte også det med tandlægen, med at jeg skulle beskyttes under behandlingen. Men jeg ved, at jeg har en meget proffessionel tandlæge, men ellers kontakter jeg hende.
    Tak for dit indlæg - jeg ved jo ikke rigtigt hvad jeg går ind til!!
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    Hej Lis.
    Jeg kom lige i tanke om at det var C-vit samt magenesia der var tilsat.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    Hej Anemone
    Jeg startede også med behandling 2 gang om ugen. Efter ganske få behandlinger følte jeg mere ro i kroppen og velvære. Desværre blev jeg overbehandlet - min krop kunne ikke klare en så effektiv afgiftning. Jeg fik anbefalet vitaminer og mineraler i ret store mængder men min krop var så syg at det sammenlagt var alt for meget.
    Symptomerne jeg oplevede var hjertebanken, uro, forstoppelse, abnorm træthed, meget stress i hele kroppen og sikkert flere ting som jeg ikke kan huske.
    Det er jo mange år siden så jeg tror da at behandlerne er blevet klogere, men hvis jeg skulle gøre det igen ville jeg afgjort foretrække en langsom afgiftning. Prøv at lytte til din krop efterhånden som du får behandlingerne og føler du på noget tidspunkt det bliver får meget så tag en lille pause. Det er MEGET vigtigt at din krop kan følge med : )
    Gør det sammme når du skal ha udskiftet dine plomber - sig til din tandlæge at du skal beskyttes og køb nogle nøddeskalskapsler ( hod Matas) du kan spise inden tandbehandlingen. Det vil opsuge evt kviksølv så du ikke optager det i kroppen. Det er ret vigtigt du kommer igang med udskifningen - først der kommer du til at mærke den største forandring - og det er til det bedre .: )
    Held og lykke - har du nogle spørgsmål undervejs vil jeg meget gerne hjælpe hvis jeg kan : )
    Vil lige fortælle at jeg bestod min afsluttende eksamen og er nu ENDELIG færdig uddannet zoneterapeut : ) : )
    Kh Lis
  • Indstillinger
    Kære Lis.
    Tusind tak for dine søde svar.
    Jeg får taget blodprøver hver gang. Og ud fra det, kan hun se, hvor stor dosis jeg skal have. Det er vel nok for, at jeg ikke skal blive syg af behandlingerne. Tilligmed tager hun altid mit blodtryk.
    TUSIND GANGE TILLYKKE med din uddannelse som zoneterapeut.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    Hej Chila12
    jeg vil gerne høre hvad din mand kommer frem til.
    Kan ikke tåle de nye piller.

    Du må gerne sende mig en mail, når du ved noget.

    onla@stofanet.dk

    Med venlig hilsen
    Ole Larsen
Log in eller Registrér for at kommentere.