Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Grisseskjoldbruskkirtelhormon hvorfor sælges det ikke i DK (

Er der nogen der ved hvorfor man ikke sælger animalsk skjoldbruskkirtelhormoner i DK og EU, men i USA? flere steder beskrives det at det syntetiske er mere rent, men det naturlige har ikke nogen bivirkninger og skulle ifølge flere videnskabelige undersøgelser fjerne alle symptomer som patienten har! Jeg har ikke kunne få et svar på mit spørgsmål selv ikke fra flere læger, hvilket jeg synes er utroligt! Er der nogen der kan hjælpe?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Danmark er verdens største producent af tørrede griseskjoldbruskkirtler.
    Det er korrekt, at det ikke sælges i Danmark.
    Men EU!!!!, det kræver vist lidt større research.
    I Italien kan det i hvert fald købes.
    Hilsen Inge.
    P.S Det gør mig ondt med din svigerfar Anemone.
  • Indstillinger
    Ja, griseskjoldbruskkirtler indeholder både T4 og T3. Men indholdet af hormonet i disse tabletter er forskelligt, hvorfor de ikke anbefales. Grise har jo også ligesom os mennesker, forskelligt stofskiftetal!!!
    Jeg tror, at det er der forklaringen findes.
    Tak Inge, for dine søde ord m.h.t. til min svigerfar. Ja, han holder den stadigt "gående". Han synes, at have lidt fremgang, men spørgsmålet er nok hvor længe. Han har haft flere blodpropper samt har kræft i den ene lunge.
    Nu vil jeg lige have min morgenmad, og vil derefter drage afsted til min første afgiftning!! Det tager vist omkring 3 timer hvergang.
    Kærlig hilsen og en god dag til alle. Anemonen
  • Indstillinger
    Det kan godt ske at DK er en af de største producenter, men det hjælper jo ikke noget, når de ikke tilbyder det til patienterne! Jeg har taget levothyroxin og tager nu l-thyroxin henning, og jeg har stadigvæk følgende problemer: constant træt, søvn problemer, ondt i øjene, mensturationsproblemer, trykken i hovedet og forstoppelse! I følge min egen research bliver jeg ved og ved med at finde forskningsresultater, udtalelser fra patienter der har tager armour thyroid, og læger der har ordineret det i årtier at armour thyroid er det som gør PATIENTERNE mest tilfreds dvs fjerne flest symptomer! Derudover ser det også ud til at de medicinalfirmaer som laver syntetisk t4 har haft så mange penge at de har kunne overbevise lægeverdenen om at det syntetiske er bedre, men der er INGEN videnskabelige beviser for dette argument, og det er mit problem, når det andet gør patienten mere tilfreds!


    Jeg har hørt argumentet for at det naturlige ikke tilbyder et regelmæssigt dosis af t4 og t3 (som er korrekt), men når en pille har en effekt på kroppens funktioner i flere uger, vil det ca balancere hormonniveauet i kroppen i længden. Der er også det argument, at t3 niveauet stiger kraftigt, men det er slet ikke sandt ifølge 4 nye videnskablige undersøgelser fortaget i henholdsvis England og USA, hvis man bare starter MEGET langsome ud fx. 15mg pr pille og så måske tage t4 syntetisk sammen med i starten, da dette middel har en effektiv indvirkning på kroppens celler. Det eneste reelle argument imod, som jeg kan finde er at Armour thyroid er at det kan give allergiske reaktioner. Hvis det skulle forkomme, skal man øjeblikkeligt stoppe med at indtage præparatet og helst sktifte til nature-thyroid hvis det er muligt.

    Er der nogen der kender en læge i DK som vil ordiere det?






    Hvis du skulle have lyst til at undersøge det overstående nærmere, så tjek dette link ud:
    http://www.youtube.com/watch?v=R0UZ5sYesho

    og søg på 'armour thyroid' i google, søg på scopus (som er et arkiv for forskningsartikler) eller på youtube!
  • Indstillinger
    Kære Traet1.
    Jeg har lige læst dit indlæg angående Armour thyroid,
    og ja der er ingen tvivl fra min side om,at denne behandling
    kombineret med Eltroxin er en af de bedste behandlinger for
    for lavt stofskife .Mark Lyman er en utrolig dygtig læge,der bare ved
    en hel del om stofskiftesygdomme og andre sygdomme.
    Jeg har købt hans bog som kan købes her i Danmark om et superstofskifte
    og så kan man godt blive ærgerlig ovre,at Danske læger ikke lytter
    lidt mere til dygtige udlanske læger ,der har stor erfaring med netop
    denne behandling,som jo viser at mennesker der lider af lavt stofskifte
    får det meget bedre med Armour thyroid da det indeholder alle 4 jod atomer
    og ikke kun T 4 som eltroxin,for ikke alle er gode til i kroppen at omdanne T4
    til t3 og da det jo er T3 der er det aktive stof der giver øget energi og vægttab,
    samt vækker alle cellerne er det jo logisk,at det ikke duer hvis der ikke er nok
    af dette stof.jo selvføligt er der da nogle der har det udmærket med Eltroxin og
    rigtig godt for dem,men den virkelige verden er desværre for rigtig mange
    stofskifte patienter at vi ikke har det godt med Eltroxin alene p.g.a vores
    kroppe ikke er så gode til at omdanne medicinen til til T3.
    Du spurgte om man kunne få Armour thyroid her i D.k det tror jeg desværre
    ikke der er nogen læger her i Landet der ordinere, men i Oslo i Norge på
    Balderklinniken er der nogle dygtige læger der ved en hel del om stofskifte-
    sygdomme,der giver denne behandling b.l.a.læge Lars Omdal siger ,at de på
    Klinniken har gode erfaringer med at kombinere Eltroxin med Armoid Thyroid.deres hjemmeside er www.balder-kliniken.no,du kan også gå ind og
    læseBalder-Klinikken i Oslo- Overgangsalderen net.,det er virkelig interessant læsning.
    Med Venlig Hilsen NF.
Log in eller Registrér for at kommentere.