Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ingen symptomer af ny Eltroxin

Redigeret 20 april, 2009, 03:42 i Forstyrrelser i stofskiftet
Efter godt en måned på ny Eltroxin, har jeg ingen bivirkninger overhovedet.

Er jeg da den eneste, der ikke oplever ubehag/forskel på før og efter ny Eltroxin? Jeg får 200 mikrogram/dag. Jeg har siden debut for 9 år siden haft en fornemmelse af, at mit hjerte slår for hårdt, ikke hurtigt eller uregelmæssigt, men bare hårdt, så jeg kan høre det når jeg fx skal falde i søvn om aftenen. Dette symptom er ikke blevet hverken værre eller bedre med ny Eltroxin.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Kirsten.
    Det er dejligt at høre, at du tåler ny Eltroxin :-)
    Nej, jeg er da sikker på, at der er mange der kan tåle ny Eltroxin. Jeg har talt med TL, og ingen havde bivirkninger af den nye tbl. De havde også haft møde, og ingen af de tilstedeværende havde gener af ny Eltroxin.
    Problemet for dem var, at tbl. ikke længere kunne deles. Og da mange skulle have en finjustering med f.eks. 112,5 mkg dgl. - var dette et kæmpe problem!!!
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    Hej Kirsten
    Dejligt at høre at du ingen bivirkninger har.
    Jeg selv prøvede ny Eltroxin i 1½ uge, men synes jeg følte trykken i halsen, hovedpine og omtågethed. Nu har jeg været på gl. Eltroxin i snart 14 dage (havde lidt tilbage), men føler mig stadigvæk ikke for frisk. Trykken i halsen har jeg stadigvæk, og her 14 dage efter kan jeg vel ikke længere give de nye Eltroxiner skylden?
    Jeg har købt Euthyrox via Goldpharma, men er lidt utryg ved at tage pillerne. Godt nok står der på at de er fra Merck i darmstadt, men pillerne er fra Grækenland, så jeg er lidt i tvivl. Er de mon gode nok? Min læge er heller ikke med på den, kæmper stadig med hende for at få hende til at lave en udleveringstilladelse på Euthyrox. Hun ved ikke at jeg har købt piller på internettet og jeg ved ikke lige hvordan jeg skal tackle det?
    Idag har jeg ikke flere gl. Eltroxin og overvejer at begynde på ny Eltroxin igen, hvis jeg får det værre, så må det vel være dem? Fik taget blodprøver efter jeg begyndte på ny Eltroxin og mit TSH er stigende. Tror også at der skal mere ny Eltroxin til for at man får samme dosis.
    Jeg får dagligt 125 mikrogram, så for mig vil det også være et stort problem at pillerne ikke kan deles.
    Ja undskyld mit lidt lange og rodede indlæg - det er lidt sådan jeg har det inde i hovedet lige nu :o/
    Godt du har det godt Kirsten! og tak for dit positive indlæg - dem har vi også brug for!
    Mange hilsner
    Gitte
  • Indstillinger
    Hej gitte.
    Hvis du synes det må du gerne købe en pakke gl.eltroxin af mig, jeg har netop købt 6 pakker på Fanø de er 100 mik. g. hilsen lotte
  • Indstillinger
    Hej Lotte

    Hvor er det sødt af dig at tænke på mig! Men et glas er jo desværre en stakket frist, og da det jo er resten af livet, er jeg nødt til at komme til bunds i OM jeg tåler de nye Eltroxiner og hvis ikke, at insistere på at få min læge til at søge udleveringstilladelse på Euthyrox.
    Men det var så sødt af dig at tænke på mig! Jeg har afsøgt alle apoteker her i mit lokalområde for at se om der er nogle der har gl. Eltroxiner stående, uden held. :o(
    Men prøver opstart af de nye piller igen, og håber det bedste.
    Mange hilsner
    Gitte
  • Indstillinger
    Hej gitte. Jeg har det ikke godt med den gamle eltroxin heller, da jeg får tung,sej slim af den. jeg venter på at min mand finder det rigtige for mig , altså det medicin som har færest bivirkninger af de 9 andre stoffer som er på markedet. Så jeg får forhåbentlig ikke brugt de 6 pakker som jeg har købt. Så hvis du synes du vil have den gl. eltroxin kan du bare sige til. Ha en god dag. Lotte
  • Indstillinger
    Hej Lotte.
    Min mand har det rigtigt skidt efter at være startet på de nye eltroxin piller. Jeg ville være utrolig glad for at købe en pakke af dine gl. eltroxin piller.da der går lidt tid inden jeg kan få skaffet anden medicin til ham. Jeg har sendt dig en mail vedr. min forespørgsel.
    Jeg er helt ny i dette forum og er ret rystet over den ny viden vedr. ny eltroxin.
    Håber din mand kan hjælpe dig med en ny medicin som du bedre kan tåle.
    Hej fra Lone
  • Indstillinger
    Hej Lone
    .....og velkommen til!
    Hvilke symptomer har din mand?
    Hvad gør I får at få adgang til anden medicin?
    Med venlig hilsen
    Gitte
  • Indstillinger
    Hej Gitte.
    Min mand har ondt i hovedet, brusen i hovedet, mave/fordøjelses problemer,
    halsbrand, tryg i hovedet,ondt i hænder og fødder, udtalt træthed, koncentrations besvær.
    Dette blir et kort indlæg, da jeg netop er ved at undersøge mulighederne for at skaffe anden medicin, og har lidt travlt.
    Hej fra Lone
  • Indstillinger
    Hej Lone
    Selvfølgelig vil jeg sende din mand gl eltroxin. jeg er også ny i dette forum, så jeg ved ikke om du kan se min mail add. ellers er den her: jef@info.dk . Så send du bare jeres add. Angående anden form for medicin findes der kun eltroxin her i danmark. jeg gir besked når min mand melder ud angående medicin fra et andet land som virker bedst. Ligeledes hvordan vi måske kan få fat i det. hilsen lotte
  • Indstillinger
    Jeg er Eltroxin bruger gennem 16 år. Jeg fornemmer altså også noget efter at være gået over til de nye Eltroxin. Varmefornemmelse (nærmest hedetur), har haft flere mega hovedpineanfald og ondt i maven og i ledene. Men jeg har taget en beslutning.: JEG DELER DEM, SOM JEG GJORDE DE GAMLE. SKAL HAVE 825 PR. UGE. 7 X100 OG SÅ 5 DAGE MED EKSTRA 25. ALTSÅ DELER JEG DEM. DET MÅ VÆRE BEDRE AT FORDELE END TAGE MERE HVER 3. DAG. DESUDEN TAGER JEG DEM SOM ALTID KL. 18 OM AFTENEN. DET HAR FUNGERET FOR MIG ALTID, HAR ALDRIG KUNNET TAGE DEM OM MORGENEN. Jeg er mega følsom på reguleringer, så at tage 50 ekstra den ene dag - det ville være katastrofalt for kin livskvalitet. Så altså: de bliver delt og taget om aftenen som altid. Sådan tror jeg på det skal være. Har før prøvet om morgenen, men der gik totalt kludder i min indstilling (altså tallene fra blodprøverne). Jeg tror bare, vi skal gøre som vi plejer uanset den nye pille!! Hilsen en bruger, som er så træt at, at Glaxo bare har været så frække at ændre til sådan en halvdårlig pille/løsning i stedet for at beholde det ca. 50 år gamle velprøvede produkt. De skulle altså ikke have lov at komme godt fra det. Det må der være nogle gode, kloge folk, som kan hjælpe os med???
Log in eller Registrér for at kommentere.