Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

bivirkninger ved ny eltroxin

Hej.
Jeg tager 100 mik. gram om dagen af den nye eltroxin og har følgende bivirkninger: ondt i hovedet, trykken ved øjnene, følsen af hævet hals, synkebesvær, følsen af hævet skjoldbugskirtel, dårlig korttidshukommelse, muskelsmerter, lidt rømmen. ved den gamle eltroxin som jeg har taget i ca. 6 år fik jeg ofte galoperne hjertefølelse, meget slim i halsen efter jeg havde spist. Jeg har netop købt 6 pk. gl.eltroxin på apoteket på fanø, da jeg mener at jeg havde det bedre med den gamle medicin. Tak for jeres super gode indlæg her på siden.
lotte.

Kommentarer

• De duer slet ikke. Jeg blev opereret for for højt stofskifte - fejloperation i 1982 - fik for ca. 4-5 år siden konstateret for lavt stofskifte og kom på Eltroxin. Udover indkøringsfasen der var svær, så har jeg ikke haft problemer med pillerne før i år, hvor det pludselig var anden indpakning og åbenbart også andet indhold, jeg har nedsat appetit, er kuldskær, taber hår, har maveproblemer, hjertebanken - og når man har struma, så bliver man altså noget nervøs ved alle disse problemer og kan køre sig selv op i en spids, og lægerne må jo ikke længere give beroligede piller. På arbejde er det et problem, derhjemme må man bare klare sig. Det ender nok med, at jeg bliver fyret.
Log in eller Registrér for at kommentere.