Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

haft samleje med en der så fik svamp, nu har jeg det også .

Hej allesammen.

Jeg havde fornyligt samleje med en "veninde" der et par dage efter fortæller mig hun har fået svamp.

Dagen efter synes jeg også selv det begynder at kløe og svie når jeg så klor.

Jeg regner med at jeg også har fået svamp, men kan det være andet ??
Jeg har aldrig haft en kønssygdom så er meget i tvivl.

Det er meget rødt og svier, og huden nærmest skaller af.
Har hørt at man kan bruge Canesten til kvinder, men virker det også til mænd ?

på forhånd tak !

Kommentarer

  • Indstillinger
    Man skal aldrig "kokkerere" på sig selv med andres medicin.

    Du skal selvfølgelig gå til læge og få din egen diagnose og din egen behandling, der tilrettes dig.

    Hvis din veninde har fået svamp, så er det sikkert det samme, du har. Hun kan være smittet på andre måder end ved seksuel kontakt, så du skal ikke dømme hende på forhånd. Lige præcis svamp er noget man kan få, uden det er en katastrofe for et forhold, men det skal selvfølgelig behandles.

    Nu vil jeg ikke slå dig oven i hovdet, men du skriver "veninde" i gåseøjne - betyder det, at det sådan lige var en, du ikke kender? Hvis det er tilfældet så lever i begge livet farligt, hvis ikke I bruger kondom - men det ved du forhåbenligt.

    Svamp - herregud, men der er jo så meget andet, der florerer.
  • Indstillinger
    Er det nødvendig at gå til lægen, eller kan det ske over telefon ?
    og nej det var ikke en fremmed, men bare en veninde (:

    Har bare aldrig selv haft det før så vil bare være sikker, kan det være andet?
  • Indstillinger
    Nu er det her et debatforum, hvor almindelige mennesker kan skrive om forskellige emner. Du har således ikke kontaktet en læge.

    Det er ikke muligt at vurdere sådan et sted, hvad du fejler, men hvis din veninde har fået konstateret svamp, så er det da nærliggende at tro, at du har fået det samme, men sådan noget skal naturligvis lige over en læge, der kan give dig den korrekte diagnose og den korrekte behandling. Tænk, hvis det viste sig, at du fejlede noget helt andet? Det kan man slet, slet ikke klare på et debatforum. Det er da meget muligt, at din læge ud fra den beskrivelse, du kan komme med, kan klare det på telefon, men du skal altså den vej.

    Jeg går ud fra, at du synes, at den slags er pinligt - og det er det altså ikke. Dine kønsdele er en lige så naturlig del af dig som alt andet - og sådan opfattes det også hos en læge.
Log in eller Registrér for at kommentere.