Henna hårfarve.."holdbarhed"
Hej
Jeg plejer at farve mit hår med henna - den røde farve. Jeg bruger både det i pulverform (for det er billigst) og så henna kobber i lille glaskrukke (en flydende cremet substans ).
Mit problem er at min hårfarve ikke holder længe - tværtimod går den hurtigt af så det blir mere og mere mat.
Jeg vasker det hver dag - det er jeg nødt til for jeg har "ægte krøller" så når jeg har sovet sidder det bare ikke.
Havde jeg glat hår, havde jeg måske ikke behøvet det her med mindre det så fedtet ud.
Jeg synes også mine krøller aftager ? Det blir mere og mere "fladt".
Nu er jeg 45+ kan det have noget med det at gøre? At hårets struktur og fylde forandrer sig med alderen? At det blir mindre modtagelig for farve osv?
Hvad skal jeg gøre for at farven ikke forsvinder så let - bortset fra ikke at vaske det hvad der pt blir lidt svært.
Syns måske heller den røde farve er så pæn som den har været..men hvad så ? Nogen der har gode ideer?
De siger at bruger man normal (kemisk) hårfarve ovenpå hennafarvet hår slår man håret ihjel ? Er der nogen der kender til det ? Eller har en forklaring?
Mambo
Jeg plejer at farve mit hår med henna - den røde farve. Jeg bruger både det i pulverform (for det er billigst) og så henna kobber i lille glaskrukke (en flydende cremet substans ).
Mit problem er at min hårfarve ikke holder længe - tværtimod går den hurtigt af så det blir mere og mere mat.
Jeg vasker det hver dag - det er jeg nødt til for jeg har "ægte krøller" så når jeg har sovet sidder det bare ikke.
Havde jeg glat hår, havde jeg måske ikke behøvet det her med mindre det så fedtet ud.
Jeg synes også mine krøller aftager ? Det blir mere og mere "fladt".
Nu er jeg 45+ kan det have noget med det at gøre? At hårets struktur og fylde forandrer sig med alderen? At det blir mindre modtagelig for farve osv?
Hvad skal jeg gøre for at farven ikke forsvinder så let - bortset fra ikke at vaske det hvad der pt blir lidt svært.
Syns måske heller den røde farve er så pæn som den har været..men hvad så ? Nogen der har gode ideer?
De siger at bruger man normal (kemisk) hårfarve ovenpå hennafarvet hår slår man håret ihjel ? Er der nogen der kender til det ? Eller har en forklaring?
Mambo
Kommentarer
Jeg farver også mit hår med Rød Henna og har samme problem med at farven ikke holder og ikke altid har samme farve. Jeg har dog fundet ud af at Citronsaft binder farven og får den til at holde længere (eller eddike, det er syren der får det til at binde).
Hvis du vil eksperimentere lidt med farven kan du få en mere intens rød ved at putte kaffe i pulveret eller rødvin (der er igen noget syre i som er godt). Jeg putter også en æggeblomme i blandingen, som giver mere glans.
Mht. til hårvask er jeg gået fra at vaske hår med shampoo hver dag til maks at vaske med shampoo en gang om ugen eller når det føles fedtet. Jeg har også naturkrøller og har meget nemmere ved at få mit hår til at sidde godt når det ikke er nyvasket. (Jeg havde en periode på lidt over en måned hvor jeg slet ikke vaskede håret fordi jeg havde læst at det med tiden ville holde op med at fedte, men måtte stoppe fordi det begyndte at lugte, men nu går der længere og længere imellem at jeg behøver bruge shampoo alt afhængig af hvad jeg putter i håret. Og når jeg vasker det er det altid babyblødt))
Frisuren er aldrig god om morgenen, men bare det at skylle håret igennem med rent vand kan redde meget
Håber svaret kunne bruges til noget
Hilsen Maja