Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i fingre og led

Redigeret 13 marts, 2014, 06:59 i Åben debat om smerter
Jeg vågner her morgen med smerter i fingerne. De er hævede og gør ondt.
Det bliver bedre i løbet af dagen, men smerterne forsvinder ikke helt.
Jeg har også en seneknude på højre håndled, som tid tider også driller.
Kan det være gigt, der gør at jeg har ondt???.
Jeg taber også ting, simpelthen fordi mine hænder ikke vil holde fast på tingene.

Jeg får medicin for forhøjet blodtryk, og synes det er blevet værre, efter jeg er begyndt på det.... kan det måske ha en forbindelse?????

Nogen der kender til dette?????

Kommentarer

  • Indstillinger
    Gå til lægen.
  • Indstillinger
    Har hævede, ømme finger, ikke omkring ledene, men i det bløde på fingrene.
    De skifter farve, lige fra spættet blå-grøn til ildrøde.. Dette har intet med vejret at gøre.
    Mine smerter i er værst lige når jeg vågner og end til jeg kommer i gang med det jeg nu skal lave.
    Laver jeg så for meget, går det helt galt.
    Efter en time med rengøring, opvask eller ved computeren, må jeg holde en pause eller helt vente til næste dag.
    Lægerne har intet fundet galt.
    Har fået taget blodprøver op til flere gange, røntgen, scanning, været hos en reumatolog, kort sagt alt er blevet prøvet, men intet kan de finde.
    Har brug for at høre om nogen har prøvet noget tilsvarende og hvis, hvad blev der så gjort ud over det jeg har fået foretaget og har det haft en virkning??

    Mvh Gitte
  • Indstillinger
    Hej
    jeg har også hævede og ømme fingre men også på tærerne. Jeg har været til læge som har givet mig tbl centyl men uden rigtig virkning. Jeg er kun 36 år og har rigtig grimme fingre af hævelserne og kan ikke bruge ringe. Jeg har også problemer når jeg laver motion af hvilken som helst art, der bliver det nærmest værrer både i fingerene og tær og meget smertefuldt.
    Hvad pokker kan det være ?? Er også blevet undersøgt med røntgen og hos en reumatolog uden held.
    chris10
  • Indstillinger
    Jeg er blevet klogere af egen erfaring siden første svar. Jeg fik piller mod for højt kolestorol, Simvastatin, og de giver smerter alle vegne. Er selvfølgelig stoppet med dem.
  • Indstillinger
    Kære slettet111XX
    Hvis du ikke har en god løsning
    Du kan prøve traditionelle kinesisk akupunktur.

    http://www.kelunwang.dk
  • Indstillinger
    Hej. jeg hedder Philip og er 19 år gammel.

    jeg har nu 2 gange, med få dages mellemrum oplevet at jeg er vågnet op med smerter i min højre lange finger. det gør ikke ondt når jeg folder hånden i en knytnæve, men så snart jeg bare prøver at strække min langefinger, så gør det så ondt at jeg har lyst til at skrige, det går "næsten" over om aftenen.

    lidt info om mig.

    jeg er 170 høj.
    vejer 85 kg (ikke muskuløs)
    dyrker ikke meget motion, men har et forholdsvis fysisk krævende arbejde


    håber der er nogen derude der kan hjælpe mig med hvad det er, da jeg ikke umildbart vil gå til lægen med det pt, da jeg syntes det er tosset at bruge hans til og reassurerer på det hvis det umildbart ikke er noget.

    MVH. Philip
  • Indstillinger
    Hvor lang tid har du haft problemet?
  • Indstillinger
    Hej

    jeg er lige blevet 22, og har nu oplevet op til flere gange over de sidste måneder at vågne med smerter i fingrene. Stort set de samme smerter som andre har haft eller har på denne tråd. I morges da jeg vågnede var det bare værre. Mine smerter plejer at gå over hurtigt, men ikke i dag. Sider f.eks lige nu og har svært ved at taste på tasteturet. Smerten er for første gang også gået ned i mine håndled.

    Har lige læst om ledgigt, og synes det minder utroligt meget om det. Især det med at det er synkronisk, altså at jeg har det i både venstre og højre.

    Er der nogen der har fundet ud af noget siden de skrev herinde?
    Er sgu begyndt at blive bekymret.
    Og vil helst undgå "gå til lægen" svar, da jeg mere søger kendskab og oplevelser fra jer. Derefter vil jeg kontakte læge:)

    Mvh

    Simon
Log in eller Registrér for at kommentere.