Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Dårlig Ånde

Nogle der har et råd mod dårlig ånde, evt. mundskyl der virker i lang tid?
Jeg har prøvet flere forksellige ting, men jeg synes ikke rigtigt der er noget der virker.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mit umiddelbare forslag ville være, at du selvfølgelig skal gå regelmæssigt til tandlæge, sørge for rene tænder, og så skal du se på din kost.

    Alle de der mere eller mindre fantastiske mundskylleting, tror jeg faktisk er ret meget fup og fidus. Det er jo ikke munden, der lugter, men selvfølgelig hvis ikke man passer sine tænder, så kan der sidde gamle madrester, som får en grim lugt, men lugten kommer jo længere nede fra - så jeg tror faktisk kosten har en stor betydning for, hvordan ens ånde er.

    Jeg kender flere, som det nærmest er umuligt at sidde ved siden af, når de har fået rødvin - det stinker som en kloak fra dem. Ligeledes har jeg også oplevet nogle, som får en grim lugt ud af munden, når de har spist meget fed mad.
  • Indstillinger
    Kaere Camila!
    Der eksisterer daarlig aande fra munden og daarlig aande fra maven. Hvis din daarlige aande kommer fra maven, kan du borste taender i en uendelighed uden det hjaelper.
    Det du formentlig mangler er klofyl som findes i store maengder i bladene fra bladselleri.
    Brug disse blade saa ofte du har mulighed for det. I salater, paa brod under paalaeg og spis det ogsaa raa.
    Det hjaelper ojeblikkeligt.

    Venlig hilsen
    Klumpen
  • Indstillinger
    Man kan undre sig over hvorfor elektronikindustrien ikke for laengst har opfundet en lille baerbar tingest som kan maale daarlig aande.
    Man kan jo maale saa meget andet. Alkoholtester - rogalarmer - o.s.v. o.s.v.
  • Indstillinger
    Den "dims" er opfundet :) Mener dog, at den er mest udbredt i asien.

    Man kan også spise Zink-tabletter, men selvfølgelig - spis sundt!
Log in eller Registrér for at kommentere.