Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

er i også trætte??

Redigeret 22 april, 2009, 07:07 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hejsa
Jeg fik konstateret Graves for et år siden - med alle symptomer-udstående pekinggeserøjne samtidig har jeg fået prednisolon i et år og er blevet enormt overvægtig og slap-(jep nålen er sgu på 101 kg og er kun 162 høj).
Alt i alt ligner jeg en skyggge af mig selv.
Jeg har nærmest sovet hele påsken - og det er nok der jeg er ved at få pip...Er ved at trappe ud af prednisolonen - så naturligvis er der følgevirkninger af træthed. Men jeg oplever at jeg nærmest ikke orker noget overhovedet. Mit liv er gået i stå.
Jeg har ikke kræfter til at gå ture - vaske tøj eller lave mad
Er der lys for enden af tunnelen.
om 14 dage skal jeg chekkes for om der er gang i mine binyrer-Er der nogle der har været der også - ville jeg være taknemmelig for svar?
Skriv til mig, jeg mangler håb på at det her nogensinde bliver bedre

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Judy
    Er du korrekt medicineret, hvad siger dine tal?
    Da jeg havde det allerværst i februar mdr, kunne jeg kun være oppe en time af gangen, orkede ingenting, sad bare. Efterfølgende er jeg blevet forøget 2 gange, med 50 micgr. pr. uge.
    I dag kan jeg stadig være træt, have gode og mindre gode dage, men i det store hele har jeg fået det helt godt (sover ikke mere om dagen).
    Jeg er gået over til Eutirox, for ved en tilbageregning, kunne jeg se, at det var efter jeg var begyndt på den nye Eltroxin at det hele begyndte at vælte igen. Jeg startede på dem for 14 dage siden og det er de sidste 14 dage det er gået fremad.
    Forøvrigt har jeg Diffus Struma - Graves, men pga overdosering i efteråret, har jeg nu for lavt stofskifte som vi er ved at prøve at få på plads.
    Så jo, det kan blive bedre - men som vi alle her ved, tager det bare sin tid;-)
    Mht. binyrer, så er jeg blevet testet for om jeg udviklede for højt strees hormon, hvilket var ok.
    Selvom det kan virke uoverkommeligt, vil jeg alligevel råde dig til at komme ud og gå en tur hver dag, gøre turen lidt længere dag for dag. Jeg går 1½-2 timer hver dag, det gør godt både fysisk og psykisk:-)
    Håber snart det vender for dig:-)
    Hilsen til jer alle
    Birgit
  • Indstillinger
    Hej Birgit
    Tusind tak for dit svar;-)
    Jeg får intet medicin udover prednisolon-som jeg er ved at trappe ud af. Jeg får taget blodprøve hver 14 dag og tallene er normale.
    Så jeg konkludere at det er nedtrapningen der er sej.
    Har også været på prednisolon i et år.
    Ja, du har ret -jeg må op af sofaen inden den gror fast og ud i det dejlige forår.
    Varme hilsner Judy
  • Indstillinger
    Hejsa Judy og Birgit ;o)

    Jeg læste jeres indlæg og jeg kan trøste jer med, at der findes håb. Kig forbi min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/graves-syndrom .

    Glad hilsen

    Happyart
Log in eller Registrér for at kommentere.