Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blå fødder

Redigeret 24 april, 2009, 04:45 i Blod og blodsygdomme
Hejsa.
Jeg har de sidste to år døjet med, at mine fødder bliver blå. Det sker oftes når jeg sidder ned, og kommer ret hurtigt - efter måske 5 minutter. Hvis jeg står op længe nok, kan de også godt blive blå. Hvis jeg bliver siddende i samme stilling i mere end et kvarter bliver tærerne nærmest helt sorte, mens resten af foden får sådan en syg blålig farve.
Jeg er 19 år gammel, ved normal vægt, og er ellers sund og rask. Har dog et ret lavt blodtryk, 93/67 hvis jeg husker korrekt - kan det ha noget med det at gøre..?
Det er super irriterende dette problem, for bryder mig ikk om at gå i sandaler, og viser aldrig mine fødder frem, da alle folk reagere på det, og spørg hva der er galt med mig.
Ved i hvordan jeg på en eller anden måde ku få blodomløbet i mine fødder til at bevæge sig bare en smule...?
- På forhånd tak :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Dit blodomløb i benene kan blive meget bedre ved at lave venpumpe øvelser. Dem kan du garenteret finde herinde på hjemmesiden, ellers kan du søge på google og finde dem. Det er selvfølgelig også vigtigt at du ikke sidder i stillinger der gør det svært for blodet at løbe rundt, så når du sidder på en stol så sørg for at benene er strukket ud.

    Håber du kan bruge mit svar :-)

    Hilsen Pernille_p87
Log in eller Registrér for at kommentere.