Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Patientforeningen Danmark....

Redigeret 4 december, 2009, 15:37 i Forstyrrelser i stofskiftet
Jeg er i den lykkelig situation, at jeg ENDELIG har fundet en læge,
som gider at lytte til mig m.h.t. mine stofskifte-problemer.
Nu bliver der ikke længere kun kigget på mine tal, men taget hånd om mine symptomer/bivirkninger - og jeg skal ikke længere høre på ord som "sygdomsangst", "depression" eller "overgangsalder-symptomer"....

Iflg. Patientforeningen Danmark er det "helt almindeligt", at lægerne ikke tager stofskiftepatienter alvorligt. De skriver bl.a følgende:

"En anden uheldig sidegevinst til medicin er nedsat (eller øget) stofskifte. Behandlingen af stofskifteproblemer i det etablerede sundhedsvæsen er langt fra optimal. ”De fleste stofskiftepatienter er velbehandlede” siger lægerne. Men dette betyder kun, at deres thyreoidea-tal ligger inde for normalområdet. Lægerne ser på papirerne og lytter ikke til patienterne, som – på trods af, at tallene ligger indenfor normalområdet – langt fra har det godt. Endvidere går mange mennesker rundt med stofskifteproblemer uden at være klar over det".

Jeg vil opfordre Jer alle til at gøre som mig...Skift læge, skift læge, skift læge
til I finder en som vil lytte. De findes altså !!!!
Lad ikke lægen tilføje andre mulige og umulige diagnoser, bare fordi stofskiftetallene ser pæne ud.
Søg evt. veldokumenteret stof på Internettet, som svare til dine problemer
- og "smid" dem i hovedet på din læge.
Du kan også evt. henvise til Patientforeningen Danmark - som jo i allerhøjeste grad kender til problemerne....

http://www.patientforeningen-danmark.dk ... html?ID=16

Jeg vil ønske, at alle med en "døv" og "forstokket" læge - vil "erklære krig"
- som jeg gjorde. Det er absolut det hele værd !!!

Go' kamp !
*Pia

Kommentarer

• Redigeret 10 april, 2009, 05:39
    Hej Pia.
    ja,du har evig ret, "sygdomsangst" og depression er også er nævnt i mit tilfælde, og at mine tal ligger inden for normalområdet...så jeg er rask
    hvor er det godt for dig du har fundet en læge der vil lytte til dig, og tage dig alvorlig.
    En ting er, at man har det dårligt, det er nemmere at håndtere, end at lægen der ikke vil lytte. Og ønsket ville være, at man i samarbejde kunne prøve at finde ud af, hvad løsningen skal være.
    Jeg har selv været inde at søge på, hvem læger der havde åben for tilgang, og kan se, at dem jeg gerne vil have har lukket.
    Du må endelig skrive, hvis lægen kommer med nogle guldkorn.
    Hilsen Helle
  • Hej.
    Dejligt at læse mig frem til at andre også har bivirkninger. Jeg tager 100mik. eltrosin om dagen. Det er de nye piller. Jeg har bivirkningerne:Kvalme,trykken i hovedet,lidt vægtøgning, svært ved at huske,men det værste er en voldsom klumpfølelse i halsen som giver følelsen af synkebesvær. Når jeg har spist får jeg slim i halsen, hvor jeg så rømmer mig (hoster) i ca. 1/2 time der efter.
    Jeg har været ved lægen og han siger mine tal er fine og stabile. Derfor vil han ikke henvise mig til en endkrinolog.Han antyder jeg er hypokonder.
    Kender du/I til mit problem? har du lign. symptoner? Jeg ved ikke rigtig om det er blevet værre efter den nye pille. God påske hilsen Charlotte
  • Hej Helle63 !

Min nye læges bedst guldkorn var følgende:
    "Med de symptomer du bøvler med, tror jeg absolut at det vil være
    en rigtig god idé, at prøve med EUTHYROX i stedet for ELTROXIN" !!!!
    Men det hjælper jo selvfølgelig ikke dig, hvis du har en af de der "døve"
    og "forstokket" læger, som ikke vil lytte :-/
    Håber at du finder dig en anden læge...

Hej chila12 !

Dine symptomer kender jeg alt for godt !!!
    Find dig en anden læge !!!

*Pia
  • Stop øjeblikkeligt med at tage Eltrosin
    det kan give stemmer og forøge deres 6 sans

taler af erfaring

det er et farligt middel

Marianne Johnson
  • Hej,

Må jeg have lov til at spørge dig om, hvor i landet du bor. Jeg skal nemlig skifte læge, og vil gerne have en der vil lytte til mig.

Mange hilsner fra Gypige
  • Hej Majati
    Jeg er første kommet i kontakt med netdoktor idag efter 4 år med stofskifte sygdom og alt det der er blevet skrevet. Jeg har det på sammen måde som dig og har skiftede en del læger ud, men er stadig utilfreds med min. Kan jeg få at vide om din læge arbejder i københavn og hvis ja, kan jeg får navnen?
    på forhån tak
    Patris
Log in eller Registrér for at kommentere.