Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hvilke slanke piller findes der

Redigeret 8 januar, 2010, 07:21 i Åben debat om overvægt
Hejsa
Jeg er som så mange andre overvægtig. er der nogle der ved hvilke slankepiller der findes
hilsen kristina

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der findes en række mere eller mindre udmærkde KOSTTILSKUD - som nogle kalder slankepiller, men det er ikke tilfældet.

    De såkaldte "slankepiller" er i bedste fald virkningsløse - i værste fald direkte skadelige.

    Hvis du alligevel vil prøve den slags, som ofte koster en formue - bør du sikre dig med enten din læge eller professionel kostvejleder, at det ikke skader dig.

    Hvis du seriøst vil tabe dig, er der kun en vej: Kostomlægning og motion!

    Afhængigt af hvor meget du er overvægtig skal du finde ud af, om du kan klare det selv, eller skal have hjælp.

    Jeg vil påstå at med en overvægt op til ca. 20 kg bør man kunne klare det selv, men overvægt der over kræver noget mere. Vægtvogterne, vægtkonsulenterne eller som nogen forslår slankedoktor her på siden kan være en uvurderlig hjælp, det koster noget, men vil givet være gode penge at give ud.

    Jeg er selv i gang med at ville af med ca. 13-15 kg og jeg har indført et dagligt motionsprogram, som jeg passer helt selv, og så følger jeg opskrifter fra Vægtkonsulenterne. Da jeg ikke er voldsomt overvægtigt er jeg ikke ude i at veje al min kost - og jeg tager da også ind i mellem et lille stykke chokolade.

    På 6 uger har jeg tabt 5½ kg - og det er vist ret flot. Det fornuftigste vægttab siges at være et gennemsnit på ½ kg om ugen, men de første uger går det gerne noget hurtigere - senere bliver det mindre, hvor man måske så skal se resultater måned for måned i stedet for uge for uge.

    Du skal indstille dig på, at det ikke bare er en eller anden "kur" som skal følges en periode - og så tilbage til "gammel gænge". Hvis du gør det, så tager du lynhurtigt de tabte kilo på igen.

    Derfor kan man således ikke lige sige, at nu skal det være. Du skal forberede dig mentalt på det, og du skal indstille dig på, at det er for altid. Dermed er ikke sagt, at man aldrig mere må spise en kage, men alt med måde.

    Hvis du tror, du bare kan spise nogle piller - så har du tabt på forhånd.
  • Indstillinger
    det er da altid godt nok til en start, ind til man lige får "blod på tanden" så nej jeg har ikke tabt på forhånd! og det er mere end 20 kg..
    ja det skal selvfølgelig gennem lægen, for jeg vil da ikke indtage noget fra det sorte markede. men det ville være rart at vide hvad for nogle man kan få, så jeg kan læse om dem inden jeg skal til lægen..
    derfor er det så skide smart med denne side :-)
  • Indstillinger
    Hvis du læser debatterne på denne side, så indrømmer jeg, at jeg har været særdeles aktiv i mine advarsler omkring disse såkaldte slankepiller. Du behøver som ikke gå ud på det sorte marked for at finde noget, der kan være skadeligt. Derfor er det vigtigt at sikre sig.

    Hvis du har lyst til at prøve nogle af disse midler, skal du selvfølgelig gøre det, men er det alligevel ikke tankevækkende, at når nogen her på siden spørger om dette eller hint "slankemiddel", så jo, jeg har måske advaret, men der er ikke en eneste, der har skrevet ind og fortalt om den fantastiske virkning, hvilken vel kun bekræfter, at det er fup og fidus.

    Hvis du virkelig vil tabe dig er der kun en vej - alle de der "nemme" løsninger findes ganske enkelt ikke.

    Så en kick-start med nogle piller er ikke andet end blålys, jeg beklager.

    De fleste overvægtige er overvægtige fordi de spiser for meget og forbrænder for lidt - og det forhold skal ændres, ellers taber man sig ikke.
  • Indstillinger
    nu er vi jo helodigvis ikke ens alle sammen
  • Indstillinger
    God fornøjelse. Jeg glæder mig til om et par måneder at læse det, når du skriver ind om den fantastiske kur, du har fundet og fulgt - og dit fantastiske vægttab uden kostændring og motion.

    Jeg er ikke sarkastisk - jeg mener det og ønsker dig held og lykke.
  • Indstillinger
    Er ik vilde med at folk tager forskellige slankepiller.
    For hvis I virkelig gerne vil tabe jer,så handler det som sagt tidligere i tråden om kostomlægning, motion og viljestyrke.

    Jeg kender folk som startede med weightwathers, og da de så synes at de havde tabt sig nok, så stoppede de med den kostplan. Hvilket jo er forkert, og det ved vi jo allesammen.

    I stedet for at gå på kur, skar en af mine bedste veninder ned på nogle ting, og erstattede det med nogle sundere og lækre ting, og begyndte at dyrke mere motion. Og den kostomlægning har ændret hendes liv, og hun har tabt sig vildt meget. Så ingen kur, kun sund fornuft.Jeg er så stolt af hende...........

    Mvh. thechef23
  • Indstillinger
    Ja, jeg har jo været ret aktiv i min kritik af disse såkaldte "slankemidler" her under overvægt - og det er jeg stadig, men jeg tror, jeg muligvis har misforstået noget.

    I hvert fald 98% af de overvægtige, er overvægtige, fordi de spiser

    forkert - for meget - for fedt - for sødt

    og

    forbrænder for lidt.

    Det er den enkle sandhed, som jeg da helt sikkert tror alle ved, men så hopper de på alle disse underlødige midler, der i bedste fald er virkningsløse, i værste direkte farlige.

    Jo, det kan da være at et eller andet middel giver et kortvarigt indtryk af, at man får mindre lyst til søde eller fede ting, og det er da logik for burhøns, at hvis man plejer at spise masser af fede og søde ting, og så pludseligt holder op med det, så vil man uværgeligt tabe sig et par kilo - men det vil så være det.

    Næh , min misforståelse i disse debatter er at, man måske nok er ked af at være overvægtigt/fed, men man vil ikke ændre på sine vaner mht kost og motion, hvorfor det da kunne være smart, hvis det hele kunne løses med en pille.

    Jeg har jo - naivt - troet, at hvis man har deltaget i disse debatter, så er det fordi man har et dybfølt ønske om at tabe sig, og så kunne det vel være smart, hvis det var så nemt, men det er det ikke, og trådstarter, der jo her har skrevet, at "alle heldigvis ikke er ens" - er i hvert fald så ens med mange andre, at hun i bund og grund ikke ønsker at tabe sig, i hvert fald ikke, hvis det kræver en indsats.

    Og det er det, der er hele problemet.

    Under "Weighlevel" har jeg valgt at være enormt positiv over for en, der skriver at det virker, hun har tabt 1½ kilo og ønsker ikke at ændre sin kost. Jeg har bedt hende skrive og fortælle om hvordan og hvorledes ind i mellem, for tænk, hvis det nu virkede. Jeg bliver overordentligt forbavset, hvis det sker.
  • Indstillinger
    Hejsa jeg synes ikke du skal bruge slankepiller for det er meget usundt jeg har hørt at der var en ung pige som var lidt overvægtig hun begyndte så at bruge piller (kender ikke navnet på dem) Ja hun tabte sig en del, men hun tabte sig fordi pillerne havde smeltet hendes organer så jeg ville ikke anbefale piller, men du kan dyrke motion og spise midre end det du forbrænder :D
  • Indstillinger
    Lige et par nyttige ting man skal vide om slangekure.

    1)Det tager maven ca 20 minuter at fortælle hjernen"Jeg er mæt.

    2) Slankekure er 24 timer i døgnet.

    3) Lad være med at starte en kur før du er helt klar.phykisk. Have en plan A + B klar.

    4) Slankekure kan sammensættes fornuftigt hvor man aldrig er sulten. For eksempel weight watchers.

    5) Få spist morgenmad, ikke kun kaffe. Få gang i motoren fra mogenstunden af.

    6) Mange folk taber sig bare ved simpel ting som fjern sukkeret og sodavand.

    7) De fleste folk glemmer grønsagerne, de fylder og de er sunde.

    8) Ris, spageti og kartofler bliver lageret som sukker hvis ikke brændt af.

    Håber dette kan bruges lidt.
Log in eller Registrér for at kommentere.