Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

"vælter" rundt i sengen om natten

AnonymousAnonymous
Redigeret 10 april, 2009, 17:03 i Søvn, søvnbesvær og sovemedicin
Jeg falder i søvn - sover nogle timer, vågner og kan ikke finde hvile, så vender jeg mig den ene vej, så den anden - og sådan kan jeg blive ved (ser aldrig på klokken), så dynen af, så dynen på osv. Jeg kan også vågne, hvor jeg bare ligger og læse en times tid og så falder ejg i søvn igen.
Troede først det var noget medicin jeg fik Ibumetin og noget muskelafspændelse (stærke muskelsmerter), men dem er jeg holdt op med.
Ellers sund og rask.
Er der nogen der kender problemet - og hvad kan det være.
Drikker kaffe 2 kopper fra kl. ca. 8.30 - har fået et glas rødvin til min mad.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har det fuldstændigt på samme måde som dig.
    Jeg har for ca 10-12 uger siden fået bursitis skulder (Slimsæk betændelse)
    Jeg fik også ibubrufen + Diclon (Muskelafslappende). Uanset om jeg gik i seng kl 10-11 eller 12 om natten vågnede jeg altid kl 02:00 - 02:30 tiden og havde det som dig. Kastede mig fra side til side. Jeg kunne da forstå at jeg ikke kunne sove da jeg havde sindsyg mange smerter i skulderen især om natten.
    Men nu er jeg faktisk rask. (Ingen smerter hverken dag eller nat)
    Har ikke taget noget som helst medicin i 4 uger og alligevel ligger jeg stadig søvnløs om natten.

    Jeg vil også gerne høre fra andre, om de har det på samme måde og hvad de har gjort. Jeg har prøvet med Baldrian, men det hjalp heller ikke.

    Vh Nika
  • Indstillinger
    tag høre tlf.på sæt afslapnings musik på som spiller sagte -stille og sov ind til ---så du kan afslappe din krop ---når du vågner midt om natten --starter du forfra ----alt imens musikken spiller ---tæller du inde i dit hoved --du starter på 100 og går ned indtil du når 0 --hvis du ikke sover for inden
    du skal lære at afslappe din krop --men ikke med medicin --til sidst bliver du så glad for det så du ikke kan undvære det --men gør det noget
Log in eller Registrér for at kommentere.