Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Barbering dernede...

Redigeret 13 august, 2016, 13:49 i Mandlige sexproblemer
Hejsa!
Jeg skulle til fest i går, der var en pige jeg har haft meget kørende med, så jeg valgte at barbere mig helt "CLEAN" dernede, hvis det nu var, men der skete ikke andet end at vi kyssede. I dag er det begyndt at stikke, klø og svie forholdsvis meget.. Jeg smører en kamille creme på det, men føler ikke rigtigt at det hjælper!

Det er mest ubehageligt når jeg skal sove, jeg bruger boxer-shorts (ikke stramme) og ens penis kan jo godt rulle lidt rundt, men når min penis rammer på maven lige over, eller til en af siderne stikker det kraftigt (ikke bare ligesom når ens skæggede onkel giver én, en knuser!) Der er lidt stubbe, og kunne ikke få dem væk under barberingen!

- Det gør desuden også undt når jeg stryger hånden i den modsatte retning af hårende, og også lidt i den rigtige retning...

Jeg tog et bad inden, har ingen bylder osv. brugte barberskum, brugte skraber?

Det eneste jeg tror jeg ikke har gjort rigtigt er, at jeg barberede mig i mange forskellige vinkler og mange gange på de samme steder - det var den eneste måde jeg nogenlunde kunne få dem væk på


Det ville være vild fedt hvis i gad at skrive, også til en anden gang, sådan jeg ikke skal være så nervøs for at gentage det..
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er intet at være nervøs for. Det er en hel normal reaktion på det, du har lavet.
    Mange mænd holder jo forfærdelig meget af at kvinder er barberede, så et er da helt fint, du har prøvet, hvad det så vil sige. :-)

    Din møde at barbere sig på, kan vel ikke gøres meget anderledes - sådan gør min mand også, eller jeg, når jeg gør det på ham.

    Men - men - men - hvis man fortsætter med at barbere sig, så man altid er glat og fin, så vil der sikkert komme nogle knopper, - sådan lidt a la bumser -det gør der i hvert fald hos de fleste kvinder, men de forsvinder også, og det gør den der kløe altså også. Det er sådan en startfase til din hud har vænnet sig til det. Dog vil du sikkert i lighed med kvinder netop erfare at der vil være stubbe, nøjagtigt som når du barberber dig i ansigtet, men så må man jo bare barbere sig meget ofte, hvis det er det "look" man gerne vil have.

    I lighed med at mænd synes om den slags, er der også mange kvinder, der kan lide en "glatbarberet" mand.

    Og - forfængelighed koster altså lidt. :-)
  • Indstillinger
    hej (:
    ja, det koster nemlig, og i starten havde jeg også rigtig ondt.
    jeg havde faktisk problemer med at gå, men det ved jeg ikke om du har?
    det du kan gøre, som ihvertfald hjalp mig, det er t møre vaseline på, i et tykt lag, og så lægge et meget tyndt lg papir over, så det ikke klistrer i underbukserne. - altså du skal tage et toiletpapir, og så skille lagene ad. og så tager du ét af de lag, og kommer på. håber det hjælper (:
  • Indstillinger
    ... vil da lige smide en erfaring med i puljen.

    Jeg er begyndt at gøre som de professionelle barberer. Fugter først huden med meget varmt vand - gerne en meget varm, våd klud, man lægger på nogle minutter inden barberingen. Dette er for at åbne porerne. Så lægger du ikke bare baberskum på, men masserer skummet/gél'en ind i huden, så den bruges til at rense og ikke bare til at se hvor lang man er nået. Så barberer du, og renser bagefter med varmt vand igen, og skylder til sidst med meget koldt vand - for igen at lukker porerne.

    Til orientering vil jeg lige indskyde, at de professionelle barberer mest bruger denne fremgangsmetode til ansigtet.
  • Indstillinger
    For det første: Det er ikke særligt charmerende, når mænd barberer sig dernede! Jeg er uenig med en af de tidligere kommentarer (kan ikke huske om det var #2 eller #3) Det er mit indtryk, at de fleste piger ikke kan lide glatbarberede mænd.
    For det andet: Hvis du vil barbere dig, så undgå at barbere dig det samme sted for mange gange. Gør det organiseret og med lange strøg i stedet for mange små. Jeg synes det bedste resultat (som pige) opnås, hvis du kun barberer sig lige inden bytur (som normalt vil være 1-2 gange om ugen), for så opnår man en blød og glat hud, i stedet for hvis du barberer hver dag, så får du knobbet og irriteret hud.
  • Indstillinger
    "Det er ikke særligt charmerende, når mænd barberer sig dernede!"

    Hov! Det er vist nok der, man kan have problemer med ytringsfriheden! Man har lov til at mene, hvad man har lyst til - men det er altså ikke ensbetydende med, at det er beviste fakta for menneskeheden.

    Jeg respekterer, at det er DIN holdning, men det er altså ikke ensbetydende med, at alle kvinder så synes det.
  • Indstillinger
    Nu er det vist på tide, med et "mandligt" indslag her... for uanset om kvinder kan lide det eller ej, så er der altså nogle mænd der selv kan li' fornemmelsen af at være skrabet dernede. Migselv inklusive.

    Jeg gør, for at undgå knopper og kløe, at jeg starter med at fugte (eller det gør hvis jeg ikke allerede er i bad) området, dernæst skraber jeg omhyggeligt første gang, så man ikke skraber for dybt og skaber unødig irritation og dernæst noget fugtighedscreme i området, helst noget lotion - da det genskaber den naturlige fugt der forhindrer udtørring i de nedre regioner.

    For det er netop udtørringen der giver de symptomer du beskriver...

    Just a hint
  • Indstillinger
    Tja ved ikke om dette tip hjælper... men det virkede på mig, dengang jeg gik på efterskole...

    kun barber dig dernede ved specielle begivenheder... f.eks. date, ove til kæresten, et-eller-andet.. srøg får at dine hår dernede er ca. 4-6 mm langt.. tag et varmt bad og vask dig grundigt dernede.. sluk for vanden og smør barberskum på.. lad det blive på lidt.. (jeg foretrækker en varm shaver, når jeg barbere mig dernede, under den varme hane med shaveren)....
    begynd så at barbere dig IMOD hårene... og her laver mange fejlen.. ik gør det hurtigt.. gør det langsom og stille og roligt så du ikke "hiver"-hårene den modsatte vej..(imod hårene betyder nedefra-op)... sørg for at fu presser shaveren lidt ind mod huden for at få en tættere barbering, da stubberne efter begynder at klø..

    når du er færdig skal du vaske af med lungent vand og ikke bruge dine hænder til at vaske FOR meget dernede.. efter skyld med koldt vand..

    når du er færdig medbadet skal du ikke olle tørre dig imod hårene, dernede - da evt nogen af stubberne sætter sig fast i håndklædet, som kan give knobber...

    tag ikke for stramme underbukser på efter..

    en shaver med flere blade er anbefalet...3 blade brugte jeg.. og jeg fik det til at blive silke-glat dernede.. husk at det skal helst være et blad som IKKE er sløvt, jo skarpere desto bedre..


    dette tip virkede på mig..
    håber det lykkedes for dig.. og pas på med ikke at presse shaveren FOR meget ind...
  • Indstillinger
    Hejsa, jeg baberet mig igår fordi jeg skulle være sammen med en sød pige om aften, men havde ikke noget skum, men skulle som sagt være sammen med en pige så måtte gøre det. Jeg gik så i bad, efter 5 min i varmt vand tog jeg så en engangs skraber og baberede mig. Idag syntes jeg det klør og har fået lidt irreteret hud, er der noget galt, eller er det bare fordi det er første gang?
  • Indstillinger
    Hej du. Det er helt normalt. Jeg har de sidste 15 år skrabet mig. Min erfaring er at det skal ske i badet som det sidste man gør og det skal IKKE være det nyeste og hammerskarbe blad da de ret tykke hår hurtigt bliver til indgroet hår og det kan gøre ret nas når de skal graves ud igen. Jeg bruger aldrig skum da huden er godt opblødt af det varme vand. Håber du kan bruge rådet.
  • Indstillinger
    Og det med irreteret hud, kan det have nået at gøre med det er den første gang jeg gør det?
Log in eller Registrér for at kommentere.