Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skal jeg vælge at blive opereret igen?

Redigeret 17 april, 2009, 05:22 i Håndskader og musearm
Jeg fik i december sidste år fjernet en knude (ikke en seneknude) i min højre håndflade. Den er nu kommet tilbage, og ligeledes er alle generne og smerterne. Jeg er blevet tilbudt endnu en operation, men lægen fraråder mig at gennemføre den, da det ikke er særlig lang tid siden jeg sidst blev opereret og så pga. dannelse af arvæv i hånden som kan give flere smerter. Sidste operation gik rigtig fint, og jeg døjer ikke med arvævsproblemer. Mit spørgsmål er nu, er der nogen som har erfaringer med flere operationer samme sted, og kan give et godt råd med på vejen? Jeg vil være ked af at skulle leve med de her smerter hver dag, men hvis det blot bliver værre bagefter, er der jo ingen grund til at få knuden fjernet igen.
På forhånd tak for hjælpen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej edge86

    Jeg fik fjernet en knude for to år siden, der opstod problemer, ved at de skar nerven over til fingerne, og i dag 2 år efter sidder jeg med en hånd jeg ikke kan bruge særlig meget pga. flere op samme sted.

    Jeg skal nu for 5 gang ind nu den 5/5 og op igen. Denne gang på Slagelse sygehus, hvor de er spisalister i hånd op. De vil tage noget hud fra undersiden af underarmen og sætte på håndryggen af mit håndled, og skære nærven over midt på armen så jeg for altid vil være følsesløs på håndryggen, og noget med en nerve der skal skæres i ved ledet omkring min tommelfinger.

    Alt dette fordi Næstved fejl op fra starten af. Så mit råd til dig

    Hvis du kan leve med de smerter du har nu, vil jeg ikke råde dig til flere op. jeg får sat hud på da der nu er så meget arvæv efter 4 op i mit håndled at jeg ikke kan bøje mit håndled, nu er det så 5 gang jeg skal op det samme sted.

    Så hvis du kan leve med det evt, med smertestillende piller en tid er det at fortrække

    Men det er jo bare min mening, jeg ved jo ikke hvor ondt du har, og hvad du arb med, jeg mener hvis du siddes som sekretær ved computer er det jo ikke smart med dit håndled, man kan også købe på abotekket en hånd skinde den hjælper også lidt, alt efter igen hvor ondt du har

    Knus Kæthe
Log in eller Registrér for at kommentere.