Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvorfor samler vægten på mave og bryster??

Redigeret 8 april, 2009, 07:37 i Åben debat om overvægt
Hvordan taber jeg vægt på bryster og mave?? Synes det er der det samler sig.. :-)

Er der noget jeg kan gøre??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Atlas

    Beklager KKKK44's uhøflige og negative svar. Vi har prøvet at forklare vedkommende hvad vi mener er god tone her i debatten, tilsyneladende uden held desværre.

    Du er ikke den eneste der oplever det problem, og mon ikke genetik og hvad vi laver i hverdagen har noget at sige?

    Jeg vil tro du taber fedt på mave og bryster (forudsat du altså overhovedet taber dig :-) ved at styrketræne musklerne selvsamme steder. En god ide er at starte i et fitnesscenter (ja det er kedeligt, måske kan du finde nogen at træne med?) og få en instruktør til at hjælpe dig med at lave et startprogram, hvor der er fokus på hvor du gerne vil lave om på faconen.

    Husk at man altid skal træne begge sider, så hvis du træner meget mave skal der også trænes ryg...

    Held og lyke med det.
  • Indstillinger
    Nu er det fedt, der sidder der og vil du af med fedtet, må du tabe dig - dvs. spise mindre end du forbrænder. Du kan øge din forbrænding med konditions´- og styrketræning (det sidste opbygger muskler, muskler forbrænder). Hvis du ikke kontrollerer dit madindtag og blot styrketræner, kommer der alligvel gode muskler under fedtet som bliver siddende udenpå.
    Man kan ikke punkttræne fedt væk.
    Find en sjov træningsform, der giver højforbrænding og kombiner det med styrketræning. Gå din kost efter i sømmene og så skal du bare se...
Log in eller Registrér for at kommentere.