Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tab af øjnvipper!

Redigeret 27 april, 2009, 06:56 i Hårtab
Hjælp!
Jeg er begyndt at tabe mine øjnvipper, og ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. Jeg ved godt jeg måske bruger meget make-up, men bruger det næsten aldrig i weekenden eller ferier, og der taber jeg dem stadigt?
Ved ikke hvad jeg ska' gøre?
Jeg har meget korte og lyse vipper, og vil være meget ked af det hvis jeg skal til at holde helt op med at bruge make-up, for der hvor jeg arbejder skal man se prænsentabel ud.

Hvis nogen vil hjælpe mig, så vil jeg virkelig være glad for det (:

Hilsen Anne

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg lider af Alopeci Universalis.

    D.v.s. at jeg har mistet alt hår på kroppen. Men noget af det sidste jeg mistede var mine øjenvipper og bryn.

    Jeg bruger stadig makeup. Lyder måske lidt mærkeligt. Men jeg "tegne mine øjne op med en eye-liner. Så man faktisk skal meget tæt på, før man kan se at jeg mangler vipperne, og derefter en vandfast mascara over, og så ser det rigtig pænt ud.

    Det tog faktis rigtig lang tid, før min søster opdagede, at jeg manglede vipperne, og hun er ellers ikke den der ikke siger noget hvis hun havde opdaget det før.

    Selvfølgelig vil jeg da gerne havde både mit hår tilbage og vipperne og brynene, men jeg prøver at se på det på den måde, at det er jo "kun" en kosmetisk ting. Det er jo ikke noget man er dårlig af. Jo i starten tager det på ens selvtillid og humør. Men nu har jeg snart lidt af det i 6 år, så jeg har på en måde lært at leve med det. Ikke at forstå på den måde, at jeg selvfølgelig ville være ellevild hvis det mod forventning skulle begynde at vokse igen alle steder. Så selvfølgelig holder man ikke op med at håbe.

    Mange hilsner fra Gypige
Log in eller Registrér for at kommentere.