Klump i halsen/hæshed. Gl./nye Eltroxin-piller
Hej
Efter en uge på de nye Eltroxiner oplevede jeg en følelse af en hævelse/klump i halsen/hæshed. Symptomerne forsvandt efter jeg stoppede med de nye Eltroxiner, men er nu vendt tilbage. ::o(
Tænker på om det kan være relateret til stofskiftet - at der kan være kommet lidt ubalance i stofskiftet med gamle/nye piller?
Hvordan føles struma? Kan man mon få det med lavt stofskifte?. Jeg føler mig sløj også - havde ellers lige troet at det ville hjælpe at stoppe med de nye piller...:o(
Hvor længe vil man mon kunne mærke bivirkninger til pillerne? Stoppede med dem i tirsdags. Hvad har I andre oplevet?
Anemone : Hvordan går det med dig idag - har du stadig overdoseringssymptomer?
Mange hilsner
Gitte
Efter en uge på de nye Eltroxiner oplevede jeg en følelse af en hævelse/klump i halsen/hæshed. Symptomerne forsvandt efter jeg stoppede med de nye Eltroxiner, men er nu vendt tilbage. ::o(
Tænker på om det kan være relateret til stofskiftet - at der kan være kommet lidt ubalance i stofskiftet med gamle/nye piller?
Hvordan føles struma? Kan man mon få det med lavt stofskifte?. Jeg føler mig sløj også - havde ellers lige troet at det ville hjælpe at stoppe med de nye piller...:o(
Hvor længe vil man mon kunne mærke bivirkninger til pillerne? Stoppede med dem i tirsdags. Hvad har I andre oplevet?
Anemone : Hvordan går det med dig idag - har du stadig overdoseringssymptomer?
Mange hilsner
Gitte
Kommentarer
Jeg kan kun sige at mit stofskifte har aldrig været lavere end de sidste 2-3 måneder og for første gang i min 10 årige kariere med lavt stofskifte har jeg fået denne berømte klump i halsen og hæs stemme. Jeg kan mærke den komme og gå i løbet af dagen og håber virkelig at det skyldes for lavt stofskifte. Hver gang jeg drikker noget varmt eller ryger en smøg, kommer klumpen. Det har resulteret i at jeg kun drikker kold vand fra vandhanen hele dagen. Men den kommer ikke så ofte som før, i takt med at mit stofskifte stiger - håber jeg har ret her.
Jeg kunne forestille mig at man indtager noget som belaster kropen så stofskiftet falder lidt og man kan mærke klumpen. Men hvad er denne klump i halsen endelig? Er det svækkede stemmebånds muskler man mærker?
I starten blev jeg meget bange for at blive kvælt, men en kikkert undersøgelse hos ørelægen kunne ikke vise noget unormalt.
Mvh Adam
Håber du snart får det bedre!! EM
Hilsen Kate (der er helt ny i det her med stofskifte, håber snart jeg får lidt energi tilbage)
hilsen 12
Det jeg tidligere har oplevet når stofskiftet ikke lå i niveau var, som om halsen snørede sig sammen og endte med stikken/trykken i hjertet. Jeg har haft det nogle gange - og da jeg arbejdede, måtte jeg sidde mig ned og få et glas vand. Mange gange tog det fra 1/2 time til 3 kvarter - førend det var helt overstået.
Det som Lægemiddelstyrelsen også siger er, at ved den nye Eltroxin skal der måske indtages mere. Så den har nok ikke den samme virkning som den gl. Eltroxin. Tilligmed at mange har fået bivirkninger af denne.
Jeg har det fint igen. Jeg har taget lidt af min Lio. 1 hel tbl.(20mkg) vejer ca. 100 mkg. Jeg vejer nu tbl. til 40 mkg. Jeg følte, at jeg var overdoseret - da jeg havde tendens til lidt hjertebanken/uro i kroppen.
Jeg er nu spændt på hvad mine blodprøver viser.
Jeg håber, at du snart må få det bedre, og at du kan få din læge til at være mere lyttende og forstående. Vi får det ihvertfald ikke dårligere af at læse omkring sygdommen, læse indlægssedler (dette er da meget vigtigt), læse om ny Eltroxin. Vi kan ihvertfald ikke "fremkalde" dårligdomme ved dette. Tænk at hun kan have denne indstilling :-(
Et stort knus til dig. Anemonen
..og tak for jeres svar!
Det lyder da vist på, at trykken/klump i halsen hører med til stofskiftebøvlet!
Jeg er taknemmelig for dette forum at spørge!
TAK!
og hej fra Gitte
Her i 2009 har folk ofe spurgt mig om jeg har været på druk, eller om jeg var forkølet. Jeg er meget hæs, og har fået en dyb stemme.
Her til aften ringede jeg til vagtlægen med symptomer på en halsbetændelse- hæshed og fornemmelsen af, at halsen snørede sig helt sammen.+ klumpen i halsen.
Blev spurgt om jeg havde feber- nej, det har jeg ikke- nå, så vent til i morgen- eller ring igen , hvis det bliver værre.
Jeg søgte på google- og fandt dette forum.
Jeg kan nu bedre forstå min " atypiske" depression- jeg kunne ikke forstå hvorfor mit liv var blevet så mørkt, magtesløshed, smerter i kroppen, vægtforøgelse, hæshed, klumpen i halsen- håber , det har noget med Eltroxin-tabl. at gøre.
Jeg er lettere rystet, da det er ret voldsomme symptomer at få af den nye medicin.
Det er rart at dele det med andre , der er i samme situation.
Mange hilsener
Millemig1
Ja, det lyder virkelig til, at du også hører til dem, som ikke tåler ny Eltroxin, idet du har fået dine bivirkninger efter indtagelse af ny Eltroxin.
Ja, det er virkeligt et helvede at være i for mange.
Ja, det giver depressions lignende symptomer og mange har også døjet/døjer med halsen. Der er indberettet utroligt mange bivirkninger af denne fordømte tablet.
Du skal indberette alle dine bivirkninger til Lægemiddelstyrelsen på:
www.meldenbivirkning.dk
Desuden skal du gå til egen læge og bede om udleveringstilladelse til tbl. Euthyrox (det bedste præparat bud for øjeblikket!!).
Rigtig god bedring.
Kærlig hilsen Annemarie