Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skrumpelever

Redigeret 22 oktober, 2009, 15:27 i Leverbetændelse
Jeg har gået hen og udviklet mig en alvorlig skrumpelever.
Alle symptomerne med større bryster,blødning fra spiserøret,vand i bughule og ben osv.
Jeg er under behandling med betabloggere og vand drivende medicin.
Sygdommen er alkoholrelateret og jeg er idag ædru alkoholikker.
Nu nager det mig om det -for alvor -er livstruende,eller om det har "kostet" mig nogle år af livslængden.Jeg syntes ikke jeg får et ærligt svar,når jeg spørger om det.
Er der nogle der her i dette forum som kan give mig et svar??
MVH. Holger Danske.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Svar til HolgerDanske.lider selv af levercirrose(skrumpelever).Har drukket for megetrødvin,men holdt op for 2 år siden på 1 dag,har ikke rørt noget med alkohold i siden.har det godt får ikke medicin prøverne ser fine ud.selvom de vil indstille mig til ny lever,det er udskudt , så det er jo bare skøndt. Du kan kontakte leverforreningen der er mange man kan få gode råd fra der er også sammenkomster hvor man møder andre med samme problemer. Her er adr. formand@leverforeningen.dk prøv det og held og lykke M.v.h. Friis
  • Indstillinger
    hej begge med med cirrose problemer, jeg fik konstateret leverbetændelse for et år siden og fik så diagnosen cirrose, efterfølgende fik jeg masser af vitaminer mineraler proteiner 4l. vand om dagen vandrivende med. ja mit liv var mad væske medicin søvn og frisk luft. Herefter har jeg modtaget behandling mod årsagen til min cirrose og det er alkohol, har ikke drukket i 1 år og idag fungere jeg godt , men jeg har et forhøjet tryk i leveren som piner mig også fordi lægerne er en smule usikre mht. udtalelser da det er individuelt hvordan komplikationer udvikler sig, er der nogle af jer der har erfaring med dette ? mvh. ulla C
    PS: mht. hvor meget mit liv er forkortet står det stadig uklart men det lyder til at afhænge meget af livstil og senkomplikationerne.
Log in eller Registrér for at kommentere.