Hjem Hjerne og nervesystem Alzheimers

Lumbalpunktur / Rygmarvsprøve

Redigeret 3 april, 2009, 05:24 i Alzheimers
Jeg var i mandags den 30/3-09 på glostrup og fik foretaget en lumbalpunktur (rygmarvsprøve), da jeg er under udredning for evt. Alzheimers.

I papirerne står der at man kan risikere at få en meget intensiv hovedpine i 'et par dage' efter selve prøven. Nu er jeg startet på 5. døgn, og kan stadig ikke være nogen steder pga. hovedpine der er værre end dem jeg normalt oplever. Appetitten er stærkt svækket, jeg har synsforstyrrelser pga. smerter bag øjnene og en trykken i oversiden af kraniet, som er ved at drive mig til vanvid.

Det går nogenlunde, hvis jeg ligger, men kan stort set ikke sidde i ret lang tid ad gangen uden at jeg får det decideret dårligt.

Jeg har drukket vand og vand og vand siden prøven blev taget i mandags, men lige meget hjælper det.

Imorgen eller rettere idag fredag har jeg tænkt mig at ringe til afd., og høre om det også kan have sin rigtighed, at jeg stadig har så ondt i hovedet.

Jeg har tjekket op, at der IKKE er udsivning fra selve indstiks-stedet på ryggen, hvilket jeg har læst mig til kunne være årsag til hovedpine.

Er der mon nogen, der har oplevet lignende symptomer i forb. med en lumbalpunktur/rygmarvsprøve ?? - jeg undrer mig over, hvor længe jeg endnu skal døje med denne graverende hovedpine..


Mvh.

Kommentarer

  • du skal ha lagt et blood patch. jeg fik selv lavet en lumbalpunkter og fik så en ekstrem hovedepine at jeg blev indlagt og dagen efter fik jeg lavet det blood patch, og efter et par timer var hovedepinen væk men ryygen gjorder monster ondt kunne ikkke gå i 3 dage, men der efter var det fint så ring til sygehuset eller tag til din egen læge og få ham til at indlægge dig.
    når du har fået taget en lumbalpunktuer skal man være indlagt et døgn efter for man må faktisk ingen ting bagefter. håber det svar kan bruges held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.