Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Hovedpine/Bræk Fornemelser

Redigeret 2 april, 2009, 11:48 i Hovedpine og migræne
Hej. Jeg fik i går kl 14:20 en tåge for mit højre øje. Senere på dagen havde jeg stadig tåge for mit høre øje, så jeg begyndte at ligge mig ned. Efter det fik jeg smerter og hovedpine i mit venstre øje og lige over. Jeg faldt så i søvn og vågnede op 1 time efter. Jeg synes selv jeg havde det godt, men stadig ikke helt. Jeg satte mig ned og så noget fjernsyn og så efter noget tid, begyndte hovedpinen i mit venstre øje igen + at jeg fik bræk fornemelser. Jeg havde det ikke så godt og det varede til cirka kl 19:00 hvor jeg sov til 21:00 og det gik væk. Det startede or nogle måneder siden med at jeg fik et migræne anfald, efter det har jeg får et par andre små anfald, men de gjorde kun så jeg fik en tåge for øjet og jeg fik en lille hovedpine bagefter. Sidste gang var nytårsaften hvor jeg fik den lille tåge for øjnene, og den lille hovedpine, og så i går fik jeg denne her. Det var en af de største anfald jeg havde fået. Er der nogen som ved/hvad som det her kan skyldes. Tak fordi i gad at læse min artikel.

Kommentarer

  • For mig at se, lyder det meget som migræne. Mine anfald er altid i den ene side af hovedet med nærmest en "streg" af smerte ned gennem øjet, og med synsforstyrrelser. Tidligere kastede jeg også voldsomt op.

    Jeg får nogle migrænepiller på recept - sindsygt dyre i øvrigt - men er bestemt pengene værd.

    Dog blev det på et tidspunkt så voldsomt hos mig, at jeg måtte tage piller ret ofte, og det er ikke så godt.

    Jeg fik kontakt med en akupuntør, der virkelig har hjulpet mig; jeg har stort set ikke anfald mere, så det kan jeg anbefale dig.

    Dog vil jeg foreslå dig at få det undersøgt ved lægen, så du kan få en korrekt diagnose, og hvis det viser sig at være migræne, så kan jeg anbefale akupunktur.
  • Men kunne du eventuelt komme med navnene på din/dine akupunkturu så jeg måske kunne prøve dem. Det ville være en stor hjælp.
  • Det vil jeg gerne, hvis du da bor på Sydfyn, Svendborg. Der bor min akupunktør.

    Hvis du fortæller mig, hvor i landet, du bor, så vil jeg gerne spørge, om hun kan henvise til en i nærheden af dig.

    Dog forventer jeg ikke selv at skulle til behandling igen før efter påske.

    Men - prøv at slå op i telefonbogen, og ring så rundt - og spørg helt konkret til, om man kan behandle den form for lidelse, du har. Det er en udmærket måde, at gøre det på.
Log in eller Registrér for at kommentere.