Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mens. pause også pletblødning bør jeg være nervøs?

Redigeret 2 april, 2009, 11:23 i PMS og menstruation
Hej alle sammen.

Jeg har et spørgsmål omkring min mens. , da jeg fik min mens forrige lørdag og den sluttede i søndags(troede jeg) men så var der intet i går (mandag) men så begyndte jeg at pletbløde om aften det samme idag. hmm nogle der har prøvet det før bør jeg kontakte lægen eller skal jeg se hvad der sker?

med venlig hilsen frk poulsen

p.s. er ny her

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, det kan have betydning, hvis du er helt ung, så er der jo en vis uregelmæssighed - det samme, hvis du er i begyndende overgangsalder.

    Jeg er i tvivl om du mener, at du fik mestruation lørdag og den sluttede dagen efter, eller om du havde menstruation i otte dage.

    Hvis det kun er et døgn, så er det meget normalt med lidt pause, og så fortsætter det, men hvis du har haft i otte dage, og det så begynder igen, så vil jeg da foreslå dig lige at vende det med lægen.

    Du er ny her, så jeg vil lige sikre mig, at du ved, at dette er et debatforum; det er altså ikke fagfolk, du får svar fra, men ganske almindelige mennesker, der deler diverse erfaringer og måske gode råd. Der kan ikke gives diagnoser - det er lægens opgave.
  • Indstillinger
    hej..

    okay jamen er 20.. men har altid haft meget reglmæssig mens. har kunne sætte et ur efter det hvis du forstår. jamen har haft det otte dage, hvor det så ikke var der på 9dagen men kom om aften og det samme på 10. dagen. og ja ved godt det er ganske "almindelige" mennesker der er ved debatten:)

    håber du forstår mig lidt bedre nu:)
  • Indstillinger
    Hej igen,

    Grunden til at jeg lige nævner det med almindelige mennesker, er at det lader til at rigtigt mange ikke ved det, så jeg ville sikre mig, at du var klar over, at jeg altså ikke er læge. :-)

    Men sådan en synes jeg, du skal kontakte, når du sådan pludselig får ændret blødningsforløb. Muligvis er det slet ingen ting, men sådan noget skal da altid lige checkes.
  • Indstillinger
    hej Lotte123

    okay bare helt i orden:) det er heldigvis stoppet med det blødningspjat men overvejer alligevel at gå til læge da jeg syntes det er mystisk.
Log in eller Registrér for at kommentere.