Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hormoner?

Redigeret 5 april, 2009, 07:08 i Åben debat for kvinder
Hej allesammen, er en pige på næsten 15.

Har problemer med smerter i det ene bryst og har hørt at det godt kan være fordi de bare vokser, ka det være rigtigt?

Føler smerte når jeg løber og dyrker motion og hvis den mindste ting rør dem, har prøvet at bruge en virkelig blød og lidt for stor BH men det hjælper ikke.

Vil desuden også gerne vide hvornår man kan regne med at man får regelmæssig menstration? og hvornår brysterne holder op med at vokse? (ER NYSGERRIG)

Håber virkelig i kan besvare nogle af mine spørgsmål:)
Hilsen S.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jo. det er meget normalt med meget ømme bryster i puberteten, men jeg synes, du skal snakke med f.eks. din mor om det, for selv om det er almindeligt med ømme bryster, så skal du da lige være sikker på, at der ikke er andet i vejen. Det tror jeg nu ikke, men sådan noget kan man jo ikke vurdere i et debatforrum.

    Menstruation bliver gerne mere regelmæssig efter et par år. Nogle har så menstruation som efter et urværk, andre har noget mere uregelmæssigt, men efterhånden finder hver især sit mønster.

    Hvor længe bryster vokser er også afhængigt af, hvornår din pubertet er færdig - og det er også forskelligt fra person til person, men som en nogenlunde rettesnor kan du nok forvente, at du har den færdige størrelse omkring 18-års alderen.

    Nej - det var ikke fyldestgørende svar på dine spørgsmål, men vi er jo mennesker og ikke maskiner, så vi har hver vores måde at udvikle os på.
Log in eller Registrér for at kommentere.