Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ny cyste fundet og ca. 6 mdr. ventetid???

Redigeret 29 marts, 2009, 14:16 i Endometriose
Hej så er den gal igen. Jeg fik fjernet min første cyste på venstre æggestok i december 2008. Men har siden stort set ikke haft en dag uden smerter og blev derfor anbefalet en hormonspiral som jeg så også fik i januar 09 så den har jeg endnu ikke mærket den fulde effekt af men min læge mente at jeg skulle ud på sygehuset hvor jeg er blevet opereret og tjekkes at alt var som det skulle være. så jeg var afsted i fredags og sørme så kunne lægen der oprerede mig konstatere ved scanning at jeg havde en cyste på højre æggestok som han ellers forøvrigt havde beskrevet i journalen som fin!!!!!
jeg skal til kontrol igen om 6 mdr. men men jeg er så fustreret over at jeg skal gå så længe og vente på om den skal fjernes eller hvad der skal ske. er der andre der har prøvet noget lignende??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har haft flere cyster end jeg kan huske igennem de sidste 10 år. Det du oplever er desværre ganske normalt for os med denne sygdom.

    Jeg har taget yasmin P-piller uden pause af nogen art de sidste 2½ år, og det fik cysterne til at forsvinde meget hurtigt - desværre er endomitriosen så slem hos mig at jeg nu får fjernet livmoder og venstre æggeleder, men cysterne er væk. En æggelder kan se fin ud til en undersøgelse, og til den næste er der cyster på den. Man ved aldrig!

    Jeg havde også 6 mdr ventetid til min første operation for en 10 cm cyste på venstre eggeleder, men cysten sprang efter blot 1 måned og jeg blev akut opereret en søndag morgen.
    Du vil desværre nok få mange flere cyster af denne sygdom, og man skal indstille sig på at man aldrig får det 100 % godt igen. Det er en kronisk sygdom, men det hjælper at blive stædig og besøge og ringe til sin gynekolog hver gang noget er galt! Man kan godt få et godt liv på trods af denne sygdom. Vi kan jo godt selv mærke når der er en ny cyste eller om endnu en er sprunget, så stol på dit indre.

    Jeg håber du kan komme til lidt før:o))
Log in eller Registrér for at kommentere.