Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

uregelmæssig afføring.. hjælp

hej

nogle der kan forklare mig hvorfor jeg har så uregelmæssig afføring. har gået en hel uge nu, hvor jeg ikke rigtig har haft noget afføring! har hverken mavesmerter eller andet. min mave rumler lidt, og nogle gange "føler" jeg at jeg "skal". men når jeg så går på toilet, så skal jeg ikke alligevel...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Motion kan hjælpe mig. En løbetur eller andet, kan hurtigt sætte gang i noget der ikke vil ud. Prøv at drikke rigelig med vand i løbet af de næste dage, det kan også sætte fut i maven.
    Held og lykke!
  • Indstillinger
    hvad med din kost --er den grov og fiberrig
    du er måske fint spisende så der dannes ikke så meget der skal ud---men det er utroligt at du ikke er oppustet og tyk på maven
    spis lidt hørfrø hver dag ---giv dig selv mave masace
  • Indstillinger
    ej nu er jeg bare vildt nervøs. for nu igår var der slim/blod med i det begrænsede afførring der kom ud..... nu har jeg lige læst om kræft i tarmen... og det er samme symptomer. :(
  • Indstillinger
    Som det nævnes, så er motion og fiberig kost det bedste for en træg mave.

    At der måske nu er kommet lidt blod med, kan sagtens skyldes, at din afføring er blevet så hård og tør, at der kan komme en rift eller en hæmoroide.

    Men - selvfølgelig skal du da lige få checket med lægen, at der ikke er noget alvorligt i vejen.
  • Indstillinger
    tak for jeres råd.. jeg har lige spist en stor skål sveskegrød og vil spise en masse rugbrød og drikke noget vand, og håbe på der sker noget....
  • Indstillinger
    Hey

    Har haft præcis samme problem lidt over en uge nu... Dog uden slim og blod... Var på apoteket og få afføringsmiddel, hjælper kun den ene gang og derefter er det det samme igen... ved godt jeg spiser alt for meget slik, men det har jeg jo hele tiden gjort så det undrer mig bare at det så pludselig skulle skyldes det. Min mor døde af tarmkræft så er også rimelig urolig. Jeg vil et smut til lægen meget snart, og synes du burde gøre det samme for en sikkerheds skyld. Pøj pøj med det :)
Log in eller Registrér for at kommentere.