Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Diskusprotrusion?

Redigeret 4 september, 2010, 21:01 i Rygsmerter
Hej,

Jeg kan ikke helt finde ud af så meget om det her så jeg sørger nogle ligesindede:

Jeg fik i april sidste år et knæk i ryggen på arbejdet.
Arbejder som anlægsgartner elev.
Har så siden da været til fysioterapi som kaldte det hold i ryggen. Det har arbejdsskadestyrelsen så godkendt. Problemet er at jeg bliver ved med at have stærke smerter i ryggen. Så jeg har været on/off sygemeldt lige siden med tilhørende behandlinger hos kiropraktor, zoneterapi, massage, fysioterapi etc. Det har sammen med smertestillende været med til at holde det lidt i ave, men aldrig forsvinde helt.
Da vi så nåede 1 november gik det helt galt. Jeg kunne slet ikke bevæge mig. Virkelig grumme smerter og det har forsat siden da. Nogle dage gode og lettere bevægelig, andre slet ikke.

Jeg har så været på røntgenklinik, fået taget tonsvis af blodprøver og så endelig en MR skanning d. 5 marts.
MR Skanningen siger: På niveau L5-S1 ses dehydreret discus med bredbaseret central-venstresidig foraminal discusprotrusion med påvirkning af L5 roden.
Så der er en årsag til at jeg har smerter?!

Min læge har på baggrund af papirerne henvist mig til rygkirurgisk afdeling på Rigshospitalet, men en reumatolog har anbefalet et par måneders øvelser (dvs. jeg skal fortsætte med at lave øvelser selvom det gør nuller-naller). Det kan jeg ikke se meningen i.

Jeg forstår bare ikke at jeg ved brug af øvelser (Mckenzie) samt fysioterapi, kiropraktor osv osv at det ikke forsvinder. Jeg er kun 27 og elsker mit arbejde. Nyder at bruge kroppen, men pt er jeg så ukampdygtig og psykisk træt af det hele.

Kan jeg ved en evt. operation få smerterne til at forsvinde, komme tilbage på arbejdsmarkedet og have et lækkert liv bagefter? Eller skal jeg evt. leve med smerterne og håbe at endnu flere fortsatte øvelser kan klare det?

Mvh
Morten

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Morten