Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i maven - og uregelmæssig afføring

Redigeret 29 marts, 2009, 14:18 i Irriteret tyktarm
Jeg er en mand på 33 år der gennem 6 måneder (tiltagende) har gået med varierende mavesmerter. Jeg startede med at have smerter langt nede i maven - hvorfor lægen troede det var betændelse i blæren. Dette er tjekket ved podning og urin prøver. Jeg er samtidig blevet ultralydsskannet i alle dele af maven og testikler - uden resultat. Senere har smerterne trukket længere op i maven og jeg har fået taget mange blodprøver, afføringsprøver - og senest fik jeg i jan/feb foretaget en kikkert undersøgelse. Alt sammen uden resultat. I starten af marts blev jeg indlagt til observation på hospitalet - men de tog blot nye blod prøver og foretog endnu en kikkert undersøgelse. Også uden resultat.

For 2 uger siden var jeg til røngten af tyndtarmspassage - og har netop fået svar, og alt er også her normalt. Det eneste jeg ved er at intet i min mave er "normalt" - jeg har smerter (tiltagende over dagen) i maven, senere også i ryggen, og smerterne flytter sig hele tiden (dybt, lavt, højre og venstre). Jeg spiser mange smertestillende piller - og forsøger at spise varieret og fiberholdigt. Jeg har forsøgt med afføringsmidler, mælkesyre tabletter etc etc. alt sammen uden held:-(. Jeg er ved at blive skør i hovedet af at have det sådan - og føler mig lidt alene... er der nogen i dette forum der evt. har nogle råd, prøvet noget lignende - eller bare kan komme med lidt opmuntrende ord, så vil det blive højt værdsat.

Frustrerende (men bedste) hilsner/Daniel

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Daniel.
    Du er bestem ikke alene!!!! Jeg har i bund og grund de samme problemer som dig. Jeg har også været igennem en kikkert undersøgelse. Og føj det er ubehageligt. Utallige indlæggerlser hvor de ik rigtigt gør noget. Jeg blev dog sendt hjem fra den kikkertundersøgelse med nogle billeder men uden svar. Det gør mig rigtigt øv for ved så endnu ikke hvad den har vist. Og smerterne er bare ulidlige!!!

    Ved det er svært men op med humøret.
Log in eller Registrér for at kommentere.