Hjem Hjerte og blod Hjerteproblemer

Ekstrasystoler/mavesyre

Redigeret 30 juli, 2009, 05:35 i Hjerteproblemer
Jeg er en ung pige på 26 år som især på det seneste har oplevet - hvad min læge kalder ekstrasystoler. Har også ofte en del trykken for brystet - som nok har en del at gøre med mavesyre.. Min læge har henvist mig til EKG som var fint og ellers siger de at ekstasytoler er helt normalt og at jeg er ung,sund og rask. Ved nogen om disse ekstrasystoler kan hænge sammen med for meget mavesyre?????????

Kommentarer

  • hej kan forstå at du har trykende for brysttet har selv haft det i mange år og lægerne fant ud af at jeg har en sygdom som hedder pericadidis en hjertehinde betædneslse .
    det kan finde ud af ved at scane hjærtet
  • Jeg har set adskillige her og i andre lignende fora beskrive at mave og fordøjelse afgjort kan være igangsætter for ekstrasystoler.
    Selv oplever jeg oftere "nervøst hjerte" og ekstrasysoler/ekstraslag når jeg en aften har spist og drukket lidt for godt. Om det så skyldes mavesyre eller at mavesækken simpelthen trykker for meget mod hjertet, ved jeg ikke.
    v.h
    Martin
  • Hei! jeg kjenner meg igjen på dine symptomer. Jeg er også plaget med magesyre og trykk for brystet og har vært gjennom masse undersøkelser som sier at mitt hjerte ikke feiler noe. Jeg har mere ekstraslag de dagene jeg har plager fra magen og det er vel ganske logisk da mage og spiserør ligger nært opp til hjertet. Jeg tar gjerne en Pepcidduo for magen når det er på det verste og det hjelper faktisk både på magen og hjertet. Selvfølgelig skal du bli undersøkt hos legen før du begynner å eksprimentere med legemidler, men det skader vel ikke å prøve. Jeg er 52 år og har hatt disse plagene siden 1982 og lever ennå!!!? Symptomer fra hjertet skaper angst og usikkerhet og det gjør det bare verre så mitt råd er å få en ordentlig skjekk på både mage og hjertet. Ekstraslag er veldig vanlig ja, men ubehagelig og ofte skremmende. Lykke til. ihbhal1
  • Jeg har også oplevet det du skriver om, er blevet undersøgt grundigt, mit hjerte fejler ikke noget, men jeg har reflux (for meget mavesyre) derfor tager jeg en syreneutraliserende kapsel hver morgen, (Lanzoprasol 15mg) det fjerner symptomerne, som iøvrigt ikke er farlige, det er fordi nervebaner i spiserøret ligger meget tæt op af hjertet og vise versa. Så prøv det, men tag ikke imod Nexium, de virker, men er meget dyre.
    Held og Lykke
    Vh
    Sanne
  • Hej !
    Jeg lider også af refluks pga en slap lukkemuskel mellem spiserør og mavesæk konstateret for 20 år siden og tager nu Omeprazol dagligt.
    De sidste 2 år har jeg lidt af atrieflimmer og ja der er helt sikkert en sammnehæng. Hvis jeg ikke helt har kontrol over mavesyren udløser det flimmer anfald. Det har "kostet" mig et par indlæggelser før sammenhængen var helt tydelig, både for lægerne og mig selv - men nu er vi enige :-)
    Lægen anbefaler at jeg er obs på mavesyren og tager en større mængde medicin om nødvendigt for at holde mavesyren under kontrol, da det er bedre end at regulere Isoptin Retard som jeg får mod flimmer.
    F.eks skal jeg passe på ikke at gå i seng på tom mave - lidt yoghurt et par timer inden gør underværker for mig!

    Mvh Maloni
Log in eller Registrér for at kommentere.