Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

åh.. de tal

Redigeret 25 marts, 2009, 17:09 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej med jer.
Vil I hjælpe mig.
Jeg var til kontrol på sygehuset i januar, fik taget blodprøver, og igen her for en uge siden. og mine blodprøve svar er at blodprocent, satbalance og nyretal er normal.
TSH er 0.3
T3 er 2.2
T4 er 165
lægen siger det ligger flot.
Jeg tænker: inden jeg blev syg fik jeg i en anden forbindelse taget mine stofskiftetal og der lå mit TSH på 0.68. Min logik siger mig at min krop nok skal ligge på de 0.68.
Jeg tager 125mg onsdag og lørdag og de andre dage tager jeg 100mg.

Hvis jeg tager 0.25 mg fra stiger mit TSH så ikke?

Jeg syntes at jeg igen er begyndt at få trykken for ørene og træt, lidt hurig hjertebanken. Jeg er begyndt at tage de gamle eltroxin piller igen, men har kun gjort det i 2 dage.
Hilsen Helle

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Helle !

    Jo, du har ret...!
    Mindre Eltroxin = højere TSH

    *Pia
  • Indstillinger
    Jeg vil gerne spørge, om I alle automatisk får akt-indsigt, siden I kan studere jeres tal så nøje.
    Det, der føles som en slags klap for øret, går væk, hvis jeg kan holde min mave i orden, og det kan jeg med 17 dråber Masin et par gange om ugen.
    Jeg har et stykke tid haft meget ømme hæle, som puder at gå på, også med "prikken". Men jeg troede det var fordi jeg et stykke tid har fået penicellin for blærebetændelse, som var ret langvarig.
    Desuden har jeg nu fået det lidt dårligt med øjnene, somom de vokser, jeg har gået og troet det var fordi jeg blev opereret for grå stær for 2 år siden, og som måske ikke havde været så vellykket. Men det kan jo så være stofskiftet, jeg går og venter på svar fra OUH på de sidste blodprøver, hvor jeg var med i et eksperiment for 7 år siden og fik det nye aktive stof, som de forskede i. Da skulle jeg også have radioaktivt jod for at skrumpe skjoldbruskkirtelen, og den er væk, og jeg har det egentlig rimeligt godt, og jeg er jo 76 år, så hvad kan man forvente mere.
    Mon nogen skriver et referat om mødet på OUH i aftes ?
    mvh
  • Indstillinger
    Hej Helle.
    Ja, Pia har ret. Du skal have mindre Eltroxin. Dit stofskifte er forhøjt. Jeg har det bedst, når TSH ligger omkring de 2. Andre ved lavere tal.
    Men når du har hjertebanken og træthed, er der ingen tvivl om, at du skal nedsættes. Du kunne måske prøve at nedsætte Eltroxinen med 12,5 mkg pr. uge!!!! Jeg ved ikke hvordan du reagerer ved dosisregulering?? Om du er "fintfølende"??

    Til Kathinga.
    Jeg har bedt om, at få kopi af mine blodprøver. Så kan jeg hele tiden følge med, og kan derved også vide, hvor jeg har det bedst.
    Det bliver spændende m.h.t. dine prøveprøvesvar. Det lyder til, at dit stofskifte også ligger forhøjt.
    Referatet fra mødet står under: Bivirkninger af ny Eltroxin - indlæg mgl.

    Kærlig hilsen
    Anemonen
  • Indstillinger
    Hej med jer alle.
    tal for jeres hurtige svar, jeg vil nu sætte mig ned med 25 mg om ugen, for at få tsh til at stige. Ja normalt vil jeg lige snakke med min læge først, men jeg er afsuttet på sygehuset, og skal igen til at gå til kontrol ved min egen læge. Jeg har det meget dårligt når jeg bliver justeret i medicin.
    Til katinka
    Jeg får mine blodprøve tal på mail, og skriver dem ned på en seddel, så jeg kan følge med. Jeg har også flere gange få en udskrift fra min læge.
    Og så vil jeg sige, hvor er det godt gået at du bruger computer, men den ikke helt unge alder du har. FLOT.
    Hilsen Helle
Log in eller Registrér for at kommentere.