Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-Piller for første gang,

Redigeret 10 maj, 2009, 10:46 i Prævention
Hej,
nu har jeg kiggede en del debatter ígemmen og har ikke kunne finde det jeg leder efter.
og jeg har nogen spørgsmål som håber at jeg kan få svar på inden længe.
nu har jeg fået P-piller i ca 5 dage og jeg vil vide om jeg kan have sikker sex nu?, og det skal lige siges at jeg aldrig har fået p-piller før.

Håber i kan svare på det..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Svar på dette spørgsmål bør i alle højeste grad stå på den indlægseddel, der ligger i æsken med pillerne.

    Hvis ikke det gør det, så burde din læge have informeret dig - du har vel forhåbentligt sørget for at få en god og ordentlig information af din læge, så du er helt klar over hvordan og hvorledes p-piller påvirker din krop?
  • Indstillinger
    jeg har siddet og læst indlægseddel igemmen og har ikke kunne finde noget om hvornår p-piller begynder at beskytte om graviditet,
    og har glemt at spørge min læge om dette..
    derforr skriver jeg og håber på nogen kan svare mig her inde .
  • Indstillinger
    Det forbavser mig virkelig, at noget sådan ikke står på indlægssedlen, men selvfølgelig når du siger det, så tror jeg naturligvis på dig.

    Grunden til at jeg svarede, som jeg gjorde er at det jo er forskelligt fra mærke til mærke, hvordan det lige anbefales, men i hvert fald burde du være helt sikker efter den første måned, muligvis nok før, men der er du i hvert flad, hvis du naturligvis husker at tage pillerne korrekt.

    Jeg mener det dybt seriøst, at det er meget vigtigt at sørge for at få ordentlig information, om havd det er p-piller gør, for det er jo en kemisk styring af cyclus, da p-pillerne jo forhindrer ægløsningen.

    Langt de fleste har slet ingen problemer med p-piller, men der er altså nogen, der får problemer, når de på et tidspunkt skal have børn, så derfor bør man sætte sig grundigt ind i, hvad det er man gør.
  • Indstillinger
    Jeg er også netop begyndt på p-piller og har gået med det samme spørgsmål. Der står heller intet om det i indlægsseddelen til mine piller - virkelig underligt!
  • Indstillinger
    Hej,
    Efter hvad jeg har forstået ved at læse rundt omkring på nettet, så skulle de gerne virke fra dag 1.
    Jeg tager dem ikke selv endnu men begynder engang i næste uge, regner jeg med.

    Nadia ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.