Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Træningsveninder søges, Kolding

Redigeret 15 april, 2009, 12:07 i Motion
Så skulle det altså bare være (både min vægt og min hvilepuls er nu over 100). Equinox har tilbud på medlemsskab i marts måned, og nu har jeg været henne og skrive under på kontrakten.

Den dér kontrakt, hvor man lover at have dårlig samvittighed hver dag man ikke står og kampsveder foran gamle Dr. Phil ogTopmodel episoder.

Hvor man lover at betale en arm, et ben og en fjerdedel af sin sjæl for adgang til faciliteter, man kun bruger en milliontedel af hvad man kan og burde.

Hvor man står og puster og pruster og dellerne hopper, omgivet af små blonde nips i tanktop og str. 34 shorts og store pumpede fyre, der ser ud som om de lige er trådt ud af en Chippendales plakat.

Hvor du lige foran dig, hvor det er umuligt at undgå at kigge på, er et vægstort spejl, der viser en nøjagtig gengivelse af, hvad alle andre ser, når de kigger på dig.

Men behøver det nu også at være sådan?

Hvad nu, hvis man havde nogen at stå sammen med?

Nogen at svede og pruste sammen med og dele de sære blikke fra tynde muskelbundter med.

Nogen at sidde og sludre med efter træningen mens væskebalancen genoprettes med en flaske vand og en kop kaffe.

Nogen at lave aftaler med - aftaler man ikke har lyst til at bryde, fordi det sociale er vigtigere end ubehaget.

Ville det ikke gøre det til en dejlig oplevelse at træne - tænk at gøre noget godt for sin sundhed, og have det rart og sjovt imens.

Hvem vil være med? Hvem er klar på at træne i selskab med ligesindede som mig mindst en gang om ugen i Equinox i Kolding?

Jeg er 30, gift, har en søn på 9 fra et tidligere forhold, går desværre sygemeldt for tiden, arbejder ellers på kontor.
Jeg er loyal overfor mine venner og taler kun dårligt om folk til deres
ansigt ;-)
Ud over træning i fitness center prøver jeg på at komme ud og cykle i naturen engang i mellem.
Ellers er jeg typen der sidder og hygger ved computer og tv, strikker eller syr, eller er til pub quiz på Knuds (hvor mit hold aldrig vinder?!)


Nej hvor jeg håber, der er nogen der er friske :-)

Line

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej!
    Læste dit forholdsvis gamle indlæg idag. Hvordan går det med træningen??? Jeg træner selv i fitnesworld, er ikke str. 34 men 38 (men ret spinkel, heller ikke altid rart at se på...) og kan godt forstå dit problem,men... i Fitnesworld er rigtig mange str. 44 og over!!! Måske skulle du skifte center (er også billigere). Håber du er kommet godt igang :-)
  • Indstillinger
    Hejsa - tak for dit svar :-)

    Det går rigtig godt med træningen, og jeg kunne ikke drømme om at skifte center.

    Spabadet er det, der får mig ud af døren og igang ;-)

    Derudover har Kolding kommune nogle kurser for langtidssygemeldte, der indeholder motion tre gange om ugen. Mange af kursisterne har samme problemer som jeg, og så er der nogen at snakke med.

    Så umiddelbart efter at have skrevet ovenstående indlæg og bevæget mig afsted på egen hånd, fandt jeg et dejligt fællesskab med andre i samme båd.

    Fitnessworld har i øvrigt også de der kæmpe vinduer ud mod Sydbanegade, så folk kan gå og glo ind. Puh ad *griner*

    Jeg talte også med en i Equinox den anden dag, der var ked af at være spinkel, og sammenlignede det med at være for stor.

    Jeg er enig - Men: Hvis man tæller sammen er der nok ikke ret mange procent af Danmarks befolkning, der er tilfredse med deres vægt.

    Måske skulle vi allesammen tage en dyb indånding og spørge os selv, om vi er sunde og raske, og er svaret ja, burde vi nok smile og glæde os over det - og gøre hvad vi kan for at det forbliver sådan :-)

    Personligt er min motivation i hvert fald mit helbred. Selvfølgelig er jeg heller ikke tilfreds med spejlbilledet, men det har jeg nu godt kunnet leve med.

    Men rigtig god fornøjelse til dig med din træning, det er jo også ligemeget hvor man er, bare man har det godt.
Log in eller Registrér for at kommentere.