Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Frustreret over træthed, bange..

Redigeret 13 juni, 2011, 15:43 i Åben debat om kræft
Jeg har nu i 4 uger været så træt at jeg har sovet op mod 18 timer i døgnet. Hvis jeg er vågen er jeg ved i at falde i søvn. Jeg har ingen energi, jeg kan ikke det jeg plejer.
Jeg kan snart ikke finde ud af hvad jeg skal gøre. Jeg har mistet min appetit og lever mest af müslibare og cola.
Det skal tages med at jeg har andre sygdomme, men disse har aldrig voldt mig problemmer som de gør nu. (endometriose, fibromyalgi og hypermobiltsyndrom) Disse sygdomme er under behandling og er kontrolleret.

Jeg har for mange mdr siden opdaget en knude i nakken. Jeg har ikke været til lægen, da jeg har fået afvide det kan være en fedt knude.
Men nu hvor jeg ramler ind i denne træthedsperiode kan jeg ikke lade være med at tænke på om det alligevel er noget som skulle tjekkes.

Mit immunsystem er tydeligt nedsat. Jeg får det ene forkølelsesår efter det andet. Jeg bliver behandlet medicinsk men når kun lige at stoppe med pille-kuren så er der et nyt. Je gfår forkølelsesår selv om jeg hverken er stresset (er sygemeldt) eller har sovet for lidt.

Jeg går i seng kl. 22-23 stykker, læser lidt og sover så og vågnet 1-2 gange pr nat for at skulle tisse. Så sover jeg igen. kl. 10 ringer mit ur. Der skal jeg tage min medicin. Så læser jeg lidt også sover jeg igen til sen eftermiddag. Hvis jeg fik lov ville jeg sove hele dagen. Kun afbrudt af nogle timer hvor jeg ligger i min seng med pc'en eller en bog.

Jeg føler mig på ingen måde deprimeret. Jeg har haft en depression før og det er slet ikke sådan det er. Jeg er irriteret over ikke at kunne det jeg plejer. bla. passe mit hjem, og hest og familie...

Jeg har fået bestilt blodprøver hos lægen. Jeg tør bare ikke rigtig få dem taget. Selv om jeg godt ved det er den eneste vej.

Har jeg overhovedet noget at være bekymret for?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ved godt at det er længe side du skrev dette indlæg, men vil bare først lige sige, at jeg er rigtig ked af at ingen gav dig lidt feedback dengang.

    Hvordan gik det? Fik du taget blodprøver osv?

    Mvh en der er igennem nogenlunde samme forløb. Jeg har dog indtil nu fået konstateret, at mine røde blodlegemer går hurtigt i stykker og at mine blodplader er for store.
    På samme tid har jeg ofte smerteanfald ved milten og skal på torsdag have taget knoglemarvsprøve, knogleprøve, nye blodprøver samt ct scanning af milt, hals mave, lunger og bækken.

    Hilsen pige på 28
Log in eller Registrér for at kommentere.