prikkende fornemmelse i hovedbund og ansigt
Hej jeg har Akromegali og i øjeblikket har jeg det ret dårligt. Jeg får en del medicin incl. eltroxin hvor jeg skifter mellem 150mg og 200mg.
Jeg har pludselig fået en mærkelig fornemmelse i hovedbunden. Det føles som om den sover /prikkende og også i kinderne, som flere gange om dagen bliver meget meget røde og varme. Jeg har også en fornemmelse af at haveen for lille hjelm på hovedet.
Jeg får en let hovedpine og kvalme.
Jeg har nogle nakke problemer hvor jeg så har været til en massør, endnu er det ikke blevet bedre. Jeg kan læse at jeg ikke er den eneste der har det sådan, men hvad er der blevet gjort for jer?
Jeg har pludselig fået en mærkelig fornemmelse i hovedbunden. Det føles som om den sover /prikkende og også i kinderne, som flere gange om dagen bliver meget meget røde og varme. Jeg har også en fornemmelse af at haveen for lille hjelm på hovedet.
Jeg får en let hovedpine og kvalme.
Jeg har nogle nakke problemer hvor jeg så har været til en massør, endnu er det ikke blevet bedre. Jeg kan læse at jeg ikke er den eneste der har det sådan, men hvad er der blevet gjort for jer?
Kommentarer
Er du begyndt med de nye Eltroxin tbl.? og i givet fald, har du fået symptomerne efter at disse er indtaget?
For så vidt jeg ved, er symptomerne ved akromegali (som er en forøget produktion af væksthormon fra hypofysen), muskelsvaghed og svedtendens.
Kærlig hlsen Anemonen
Min læge mener at det er nogle nerver der er i klemme i nakken som gør at jeg har det sådan.
Jeg døjer selv med muskelsmerter. Der skal ikke så meget til, førend jeg enten får hold i nakken eller rygsmerter.
Ved du, hvordan dine stofskiftetal ligger for øjeblikket??
God bedring.
Kærlig hilsen Anemonen
Jeg hører til en af dem, som virkelig ved hva' du taler om...
Jeg har haft denne "ækle" fornemmelse i hovedbunden og ansigtet
i flere uger...MEN det er på retur nu !!!
Af helt andre årsager opsøgte jeg en zoneterapeut/massør - men fik jo selvfølgelig også lige nævnt ovenstående problem for hende.
"Spændte nakke- og halsmuskler" - sagde hun...og gik i krig.
Og...hun havde ret. Behandlingen virker !!
Jeg syn's i hvert fald, at du skal lade det komme an på en prøve
- og jeg håber for dig, at du bli'r lige så positiv overrasket som jeg gjorde.
*Pia
Jeg aner ikke hvad mine tal er. Jeg får bare atvide at jeg er velbehandlet.
hilsen Pia 2312
- Jeg har for nylig fået fjerner tumor i hypofysen og glædede mig jo til at komme af med netop de føleforstyrrelser i taler om, øv troede det ville forsvinde. Jeg har kontaktet min læge idag, jeg vil scannes igen, for det her vil jeg ikke leve med. Hmm!!! Jeg får binyrebarkhormon og har det klart bedre end jeg har haft i mange år, det menes jeg har haft "dimsen" i 10 år, da tumor var meget stor.
Er der nogen af jer, hvor tumor er kommet tilbage?? Det er nu nok min værste frygt pt. Jeg har problemer med at sove, hvor jeg før op sov 14 timer i døgnet. Jeg har stadig svie i næsen, er der nogle der har erfaringer med det ?? Det er 1 mdr siden jeg er opereret. Håber ellers i alle er ved godt mod:)
Tryne-
Jeg gik også med den frygt at den ville komme igen eller vokse ( da de jo ikke fik fjernet mere end knap halvdelen af tumoren) Jeg blev opereret i 2004 og fik 30 stråler i 2005 ca 6 mdr efter og sandostatin indsprøjtninger og nogle jeg selv tog. Jeg fik at vide at der går fra 2 - 5 år inden de kunne se om strålerne hjalp..... derefter fik jeg at vide at den ikke var vokset men heller ikke blevet mindre og at de ikke forventede at den ville forsvinde overhovedet øv øv. Jeg blev scannet for 6 mdr siden og fik nu at vide at den næsten var væk der var kun en rest tilbage jubiiiiii
får jo stadig meget medicin og tager på riget min 1 gang om mdr til indsprøjtning..
kh pia 2312
Venligst Tryne.