Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

THS på 13 hvad skal jeg gøre

Redigeret 23 marts, 2009, 07:23 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej debatgruppe.
For et års tid siden døjede jeg med regnbuehinde betændelse og fik i den forbindelse taget nogle blodprøver for at se om vi kunne finde årsagen. Lægen fandt at jeg havde antistoffer mod min skjoldbruskkirtel og dermed også lavt stofskifte. Der blev kun målt THS og den var dengang på 11. Jeg havde også meget lavt D vitamin men den er nu oppe på normalen efter jeg har spist vitamin tilskud. Jeg har siden fået løbende målt mit THS og den har ligget på 11 flere gange og nu 13. Min læge siger at det er en lille smule over normalen og at han ikke ser grund til at gøre mere (og at han har spurgt en endekrineolog), han vil vist ikke behandle så længe jeg ikke er rigtig syg?. Jeg føler mig træt og uoplagt men det kan også være vinteren og eller stress. Hvad siger i til værdien 13? Skal jeg presse min læge for at få en henvisning? Hilsen euglena.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Euglena.
    Ja, jeg syntes, at det er vigtigt, at du får presset din læge for henvisning til en endokrinologisk afd.
    Et TSH på 13 er under ingen omstændigheder normalt. Mange har det bedst når TSH ligger på 1 - 2. Det er virkelig endnu en læge, som slet ikke ved hvad han har gang i. Dette er under al kritik.
    Så du må igang med, at komme i den rette behandling.
    Held og lykke.
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.