Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

sår bag ørene

Redigeret 24 marts, 2009, 10:41 i Små børn
Vor dater på 2½ har sår med skorpedannelse bag ørene, og lidt under næsen. sårene væsker.
Det smitter ikke.
Kan behandles med fucicort creme, der virker en tid.
Hun har haft det on and off et halvt år, og det bekymrer os.
hvad kan det være?.
Hendes læge mener det er eksem, og har ordineret cremen.
Helle og Mads, Ida`s forældrer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er jo ikke så godt, at hun skal smørres med sådan noget for tit, men umiddelbart er jeg enig i, at det kan være noget eksem, og så skal I "bare" finde ud af, hvad det er, hun får eksem af. "Bare" i gåseøjne, for det er ikke nemt, jeg ved det . :-)

    Jeg som er bedstemor har faktisk noget lignende - bare mellem lilletå og næste tå, og mit gæt er at jeg simpelt hen er sart der, og det er et fugtområde, og det er da til at gøre lidt ved - især det ved ørerne, så jeg vil foreslå, at I sørger for at hun er ordentlig tør, måske skal I sikre jer med lidt babypudder, altså når der ikke er sår selvfølgelig, men ellers i det hele taget holde disse områder helt tørre. Næsen løber jo på sådanne størrelser, men prøv alligevel at holde det så tørt som muligt.

    Det her er kun et bud - og altså ikke "de vises sten" jeg beklager, men det var lige min tanke, og hvad jeg ville forsøge - det er i hvert fald ikke skadeligt, men jeg giver ikke garanti for om det hjælper.
Log in eller Registrér for at kommentere.