Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Den Brune Anakonda

Kære netdoktor.dk!

Jeg har for nylig været udsat for kraftigt jetlag samt tarm-problemer efterfølgende. I går aftes kulminerede det og jeg tog bl.a. Matas' Mælkesyre-bakterier mod diarré. Er det et dårligt valg? Og hvad er jeres ærlige mening om denne pølle:

http://img12.imageshack.us/img12/9476/dsc02018d.jpg

Håber på et seriøst svar, da jeg ikke synes det er særlig rart. Vil gerne vide om det er noget, jeg skal gå til læge med eller om jeg kan ignorere det, og at det skulle gå over om et par dage.

På forhånd tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Rocco.

    Bare rolig, Matas' mælkesyrer-bakterier er ikke noget, du bør frygte (ligesom Matas generelt). Dem har jeg selv - med succes - været på i en overgang. Diarré'en forsvandt som dug for solen.
    Din "pølle" derimod, ser lidt voldsom ud, og er i hvert fald mere end hvad jeg kan præstere. (Jeg har ellers prøvet ;). Jeg ville personligt anbefale en professionel læge og lige høre, hvad han har at sige - bare for at være på den sikre side. Dette er desværre lidt uden for mit felt.
    Lykke til!

    Kh
    Bjørn.
  • Indstillinger
    Hej Bjørn!

    Tak for dit hurtige svar, er lettet over at høre, at pillerne ikke er et helt forkert valg. Er normalt ikke meget for at tage piller, men for dette vil man næsten gøre alt.

    Nu er der gået 2 dage siden "pøllen" og jeg har ikke været "afsted" lige siden, så er bange for at der muligivs er en 2'er på vej. (Fortsættelse følger)

    Sidder i USA, og er her et par uger mere - så vil helst vente til jeg kommer hjem til egen læge. Jeg fisker lidt efter om dette kunne være meget farligt og om jeg virkelig burde søge lægehjælp hurtigst muligt?

    KH,
    Rocco
  • Indstillinger
    Hej Rocco.

    Dejligt at høre at du kunne bruge mit sidste svar.

    Jeg forstår godt, du er desperat. Jeg har selv i en overgang lidt af voldsom diarré og er indforstået med, hvilke sociale problemer, det kan give.

    Hvis det ikke i første omgang er dig muligt at søge læge, så er det vigtigt, at du stadig holder din mave i gang. Jeg har hørt om nogle ampuler, man kan stikke op i endetarmen. Dette skulle hjælpe til at holde din kraftige afføring lidt på afstand.

    Er der mere, så må du endelig skrive.

    Kh
    Bjørn.
Log in eller Registrér for at kommentere.