Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

sovepille afhængighed hjælp mig!!!!

Redigeret 2 januar, 2010, 20:16 i PCO

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Jete1987
    Jeg kender ikke noget til PCO, men det lyder ikke umiddelbart som om det er dit problem. Jeg har et forhøjet antal svampe i min krop nærmere kendt som candida, her gælder det om ikke at spise kulhydrater og det er specielt slik og søde sager jeg skal holde mig fra.
    Indtil nu har jeg ikke vidst hvad jeg fejlede og har døjet med mange bivirkninger, og disse bivirkninger har gjort at jeg går fuldt ind i en "næsten" sukkerfri diæt. Jeg har ligesom dig en næsten manisk trang til sukker og hver dag er også en kamp for mig. Jeg har fundet støtte i en bog der hedder "Svampeproblemer og" af Ellen Møller. Hun skriver en masse om hvad man kan spise som alternativer til søde sager, og tørrede frugter skal man undgå. Ved godt vores problemer er langt fra hinanden, men det har hjulpet mig en del at have en bog med "regler" for hvad jeg må spise. Der er også gode alternativer selvfølgelig og den fokuserer på at spise sundt samtidig.
    Kig eventuelt på den, bogen har hjulpet mig og jeg har et enormt sukkerproblem også.
  • Indstillinger
    Hej,
    jeg har pcos, og kender til alle de symptomer du beskriver. jeg synes du skal starte med at få taget nogle blodprøver der viser dit fhs og LH tal. De fortæller dig nemlig om det er pcos du har. Hvis du har pcos må du IKKE drukne den med frugt. En krop med pco kan ikke kende forskel på hvidt sukker og frugtsukker, det er det samme for denne krop. Hvis du pcos må du KUN spise 1 stk frugt om dagen og helst sammen med nogle nødder. Det kan dog hjælpe at spise groft knækbrød med lidt smørreost på.
    Der er rigtig mange ting som man ikke må men der er også mange ting man godt må:).
    knus frederiksen
  • Indstillinger
    Hej

    Min erfaring er hvis jeg ikke tager p-piller så tager jeg på og min lyst til søde sager stiger ..... men når jeg tager mine p-piller og min menstration bliver reglemessige (og homonerne bliver sat lidt på rette kurs) så forsvinder den igen til det tålige (det vil sige du kan igen styre den til hus behov) men for en sikkerhedsskyld (når trangen også med tålig indgreb viser sit sukker-fjæs så sør for at du ikke har ret meget sødesager hjemme evt kun mørk chokolade)
    7-9-13 jeg jeg kunne holde igen og holde mig til et lille stykke 75-80% chokolade når jeg er/var på p-piller. Så derfor skal jeg nu efter at jeg i dag er blevet konstanteret "et typpisk PCO tilfælde" (og nu 8 måneder uden menstration) igen igang med p-pillerne !!!
    Så håber jeg også jeg igen kan få smidt de 10 - 15 kg. jeg har taget på i min p-pille pause siden 2005
  • Indstillinger
    Hej du sukkerafhængige.

    Jeg har selv døget med PCO i 4 år og har nu fundet den gyldne nøgle til det hele.

    Læs bogen der hedder spis dig gravid. lad dig ikke skramme af titlen, den er skrevet til kvinder med pco og hvordan man skal leve med sygdommen. I bogen finder du flere gode tips til at holde dit blodsukker stabilt så du ikke kommer derud hvor man nærmest sidder og spiser ren sukker.

    og ellers er der mange ting man kan spise når lysten banker på.

    Katrines brandte mandler.

    rist de ønskede nødder på en pande
    tilsat sødemidlet sukrin ( sikker seks spsk) alt efter hvor mange mandler..
    drej rundt i et stykker tid
    tøm panden på et stykke bagepapir( drej rundt mens det størkner)

    pg du har nu sunde brandte mandler som er godt for din pco og din søde tand.

    prøv dig frem

    med venlig hilsen

    katrine
Log in eller Registrér for at kommentere.