Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

babysitter

Redigeret 15 marts, 2009, 10:57 i Førskole- og små skolebørn
jeg har to dejlige unger på 3 og 5 år, min mand og jeg overvejer at få

babysitter/ung pige til at passe børnene nogle timer om ugen, men jeg er

ikke helt tryg ved tanken om at en fremmed skal være alene med mine børn.


er der nogen der har erfaringer med babysitter???
og hvad er det normale timeløn for en babysitter???

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er for mange år siden, at jeg har haft babysitter til at jeg kan komme med et bud om timeløn, men hvis du sætter et opslag op i supermarkedet eller en annonce i avisen, er jeg ret sikker på, at du vil blive kimet ned af primært unge piger.
    Så derfor vil det nok være en god ide, at du på forhånd stiller nogle krav f.eks om minimum alder, eventuel erfaring - og hvad du ellers synes.

    Og så er det nok en meget god ide at sætte en eftermiddag eller to af til samtalerne, hvor du inviterer og ser på, hvordan de takler dine børn, og ikke mindst, hvordan dine børn ser ud til at reagere. Muligvis du så kan - på helt almindelig jobansøgningsmaner - udvælge nogle stykker, som så skal komme igen.

    Det er også helt fint, hvis du kan tale med ansøgerene om, hvordan og hvorledes de ser på f.eks på en konflikt. Du kan fortælle om en typisk konflikt, som dine børn givet har, og høre om, hvordan vedkommende eventuel vil takle den slags.

    Jeg kan huske en gang med mine. Vores barnepige fortalte om det, og havde det egentlig lidt dårligt. Hun havde sagt til dem at der var TV for børn om ½ time, og hvis de ville se det, så skulle de rydde op først. Det havde ungerne ikke megen lyst til, men det var hvad hun havde sagt, så da de endelig havde fået ryddet op, ja, så var TV-programmet halvvejs færdigt, og børnene blev vældig kede af det, men så fik de en historie, og så gik det endda. Vi respekterede vores barnepige, for hun var jo nødt til at vise, at det altså var hendes regler, der gjaldt, når hun var der.
    Næste gang hun kom, blev der ryddet op på fem minutter, og hun havde i øvrigt ikke siden vrøvl med det. Vi var meget glade for hende, og det var mine unger også, for de vidste, hvor de havde hende.

    Det, jeg prøver at fortælle, er at det er en god ide, at det er en, der også både har sine meninger, og også bruger dem. Det er i øvrigt også et tegn på modenhed.

    Det er vigtigt at respektere, at når barnepigen er der, så er det hende, der bestemmer, og så kan I måske hen ad vejen diskutere, hvordan og hvorledes, I ønsker jeres børn skal takles.

    Held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.