Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

uvirkeligt

Redigeret 11 april, 2009, 09:02 i Skizofreni
Hej
Er der nogle der har prøvet at føle at det hele er uvirkeligt. Jeg har det nogle gange sådan at jeg føler at det der sker omkring mig, at omverdenen er uvirkelig. Jeg synes det er en meget underlig følelse. Jeg kan føle at jeg ikke er i virkeligheden, at det hele er lidt tåget. Jeg har også nogle gange haft sådan en ud af kroppen oplevelse, hvor jeg ikke var helt tilstede. Det siger min psykolog er fordi jeg ønsker mig væk fra noget. For eksempel skete det en dag hvor min kæreste hørte meget højt musik, hvilket var ubehageligt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hey

    Jeg oplever selv disse uvirkelige omgivelser...føler ikke at jeg er en del af dem, eller også er jeg ikke en del af "den" virkelige verden...jeg er på en måde næsten altid udenfor.

    Og i den seneste tid har jeg oplevet, at jeg føler og tror jeg siger en masse lort, men det er så en vrangforestilling....mærkeligt...det er ikke til at finde ud af...hmm

    Tower
  • Indstillinger
    så længe du føler du kan holde det ud så prøv uden medicin. hvis det derimod er en ekstrem ubehagelig oplevelse du går rundt med, så prøv noget manio-depressiv medicin eller medicin mod skizofreni, hvis du har nogen af de sygdomme. til swan83
Log in eller Registrér for at kommentere.