Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Operation af tunge øjenbryn

Redigeret 14 marts, 2009, 20:32 i Åben debat om øjne
Jeg har fået konstateret tunge øjenbryn. det genere ved at jeg altid synes at der er skygge ved højre øje. Praktikserende øjenlæge har forslået operation, som han selv kan udføre. Det vil sige at jeg skal skæres op over mine øjenbryn, og der skal efterfølgende løftes og sys, det vil jo selvfølgelig give ar, nu hvor tiden for operation nærmer sig er jeg dog blevet nervøs ved tanken, da jeg har hørt at den kan laves uden ag give ar hvor man fører et rør ned under huden oppe fra hårgrænsen og hæfter brynen. dette foregår dog på et privathospital, og det har jeg ikke råd til nu. Så derfor er jeg meget interesseret i om der er nogle der har erfaring med den første operation, og om hvordan resultatet blev. jeg vil lige tilføje at jeg er 47 år, og det er ikke af forfænglighed det skal laves, men det må jo godt være rimeligt neutralt at se på efterfølgende.
BETTE.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har siddet og skrevet til dig. da jeg ville sende var tiden udløbet. Så alt var væk,
    Jeg må gøre det meget kort.
    Plastik kirurger siger man ikke må løfte brynene på den måde, som øjenlæger gør.
    Jeg fik kun løftet øjenlågene.
    Jeg troede ikke, der var så lidt tid til at skrive.
    Undersøg det hellere grundigt inden du går med til at få løftet øjenbrynene.
  • Indstillinger
    hej bette.

    jeg forstår din bekømring, jeg skal også ha fjernet tunge øjenlåg, og det er i morgen på en søndag, og jeg er meget nervøs.

    jeg skal ha det gjort på faxe sygehus, de vil ha noget af ventetiden væk så de ringede og spurgte om jeg kunne komme søndag, jeg sagde straks ja uden at tænke, men nu er det i morgen og jeg er meget nervøs, også for hvordan det ser ud efter.

    for mit vedkommende er det heller ikke forfængelighed, jeg kan næsten ikke se ud af øjenene, og føler mig hele tiden træt, jeg vil lige sige jeg er 43 år.

    mvh k
  • Indstillinger
    Hvis det foregår på samme måde, som hos plastik kirurgen kan jeg fortælle dig, det gjorde overhovedet ikke ondt. Heller ikke bagefter.

    Det var, som skrevet mine øjenlåg, ikke brynene.
    Det blev frarådet, hvis ikke jeg ville have dem løftet oppe ved panden. Det turde jeg ikke. Så det blev kun øjenlågene. Det blev flot, der blev også fjernet lidt hud ved siden af øjnene. Og, som sagt, det gjorde ikke ondt, hverken før eller efter.
    Jeg kunne se godt igen og det pyntede meget. Jeg er glad for det.
  • Indstillinger
    http://74.125.77.132/search?q=cache:hZM ... clnk&gl=dk

    Jeg fandt dette omkring emnet. Hvis du gør det vil du så ikke skrive, hvordan det er gået.
  • Indstillinger
    Jeg fik øjenlågene opereret for ca. 10 år siden, hvilket er gratis hos øjenlægen, når det er nødvendigt at få lavet.
    Nej, hvor blev jeg glad for det, man ser pludselig også meget friskere ud. Og man mærker ingenting, et par dage var jeg lidt hævet om øjnene.
    Så gør det. Intet at være nervøs for. En stor glæde.
    mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.