Nye p-piller
Hej Alle..
Har kigget debatterne lidt igennem, og kunne ikk finde præcis det jeg søgte..
Men jeg har snart været på p-piller i en måned, så jeg burte være beskyttet efter den her måned.. men så blev jeg i tvivl om, om man er beskyttet lige fra man tager den første p-piller efter den 7-dags pause, eller om men skal vente nogen dage..
På forhånd tak
Har kigget debatterne lidt igennem, og kunne ikk finde præcis det jeg søgte..
Men jeg har snart været på p-piller i en måned, så jeg burte være beskyttet efter den her måned.. men så blev jeg i tvivl om, om man er beskyttet lige fra man tager den første p-piller efter den 7-dags pause, eller om men skal vente nogen dage..
På forhånd tak
Kommentarer
For det andet har du krav på en ordentlig information fra din læge - og jeg ved mange læger ikke er så flinke til den information - de skriver bare recepten, men det er da vigtigt at vide, hvad p-piller gør ved ens krop. Du har dog forhåbentligt fået at vide, at selv om p-piller beskytter mod graviditet, så beskytter de ikke mod kønsoverførte sygdomme, hvorfor det altid vil være fornuftigt af dig at bruge kondom i nye forhold?
P-piller indtaget korrekt beskytter mod graviditet - så til dit spørgsmål, ja, efter den første måned burde du være beskyttet - men pas nu godt på dig selv alligevel, ikke?
Mange tak..
Har selvfølgelig læst hva der stod på pakken, men jeg synes ikke jeg kunne finde det helt præcise svar..
Både mig og min kæreste er blevet testet for kønssygdomme, så det burde være sikkert..
Mange tak endnu en gang
Det er ikke på pakken, men inden i pakken ligger en længere skrivelse, sikkert skrevet med meget små bogstaver - det er den, du skal læse grundigt, og det skal du i øvrigt altid gøre, når du får noget medicin.