Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blærebetændelse? mestruation? eller noget 3.?

Redigeret 13 marts, 2009, 15:44 i Nyresygdomme
hej jeg er en pige på 14 der ikke har fået sin mens endnu, men onsdag havde jeg kvalme og kastede op efterfølgende fik jeg ondt i lænden og i læggene og i nakken, så jeg troede det var en slags influenza, også fordi min storebror havde også fået det dårligt med ondt i halsen og i lænden. men så torsdag var der blod i mine underbukser og så kom der ellers bare mere og mere blod for hver gang jeg gik på toilet. Er det mens? jeg syntes bare det er rigtig kraftigt og blodrødt?
hilsen pernille

Kommentarer

  • Indstillinger
    det lyder som om du har fået din 1 menstruation, du er jo også 14 år, og at du får ondt over lænd og varmefølelse, er helt naturligt. Og hvis det så holder op efter 5-6 dage er alt som det skal være.
    Hilsen Annika
  • Indstillinger
    Kære Pernille,

    Jo, jeg synes også, det lyder som om, du har fået din første menstruation.

    Det ville være en rigtig god ide, at du får en snak med din mor eller en anden voksen kvinde, som du har tillid til. Sådan noget skal man ikke gå med helt alene, det er slet ikke rimeligt - du vil få mange gode informationer ved en sådan snak.

    Selv om du sikkert har fået både information og muligvis noget læsestof om emnet i skolen, så er det alligevel noget, der kommer lidt bag på en ung pige, så derfor bør du tale med en voksen kvinde om det.

    God fornøjelse - det har du så glæde af de næste 40-50 år, og selv om det kan være besværligt, nogen gange også give mavepine og andre gener, så skal du alligevel glæde dig over dette tydelige bevis på, at du er en kvinde.
Log in eller Registrér for at kommentere.