Hjem Hjerte og blod Hjerteproblemer

spørgsmål om blodtryk.

Redigeret 13 marts, 2009, 08:14 i Hjerteproblemer
Hey ja som en der har noget angst føler jeg at hvis jeg lærer om de forskellige ting bliver jeg mere rolig istedet for at blive nervøs for ting jeg ikke ved noget om.
Men ja. To sidste dage har jeg sovet under åbent vindue da min krops temperatur normalt er varm så det hjelper bare med det vindue der. Men har så fået noget ondt i halsen osv. Men var ved læge i går af en anden grund hvor han tog blodtryk og det var fint. I går nat havde jeg så smærter i maven (hvilket jeg tit har efter hvad jeg har spist tror jeg). Og lige under sonarpleksus* (aner ikke hvordan det staves-).
Men har nu mere ondt i halsen og stadig i brystet. Og tror nu ikke det er noget voldsomt - bare forkølelse og muskelspændinger på grund af måden jeg sider på daglig.

Men ja det endelige spørgsmål. Blodtryk - Kan man ved mål af blodtryk sige om man har eller ikke har en blodprop osv?

For aner intet om det men vil gerne vide det. De siger jo også man skal have målt engang om året så man er sikker. Så er resultatet så sikkert?

Kommentarer

  • pænt goddag.. nej man kan ikke alene udfra dit blodtryk, sige om du har en blodprop. Der er mange faktorer der spiller ind. Alder og vægt er nogle af de faktorer der har indflydelse på om du er i risikozonen for at få en blodprop. jeg anbefaler dig at læse lidt mere om blodpropper inde på denne hjemmeside, da der også findes mange gode råd til, hvordan man kan undgå blodpropper. Håber det var svar nok. :)
Log in eller Registrér for at kommentere.