Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Total ligegyldig endokrinolog

Hej

Er der nogle af Jer, der har følt sig så dårlig behandlet af Jeres endokrinolog,
at I har droppet ham/hende - og fundet på noget andet ???
I så fald...hva' gjorde I så ???
Gik til en privat ?? Eller kan man via egen læge blive henvist til en anden ??
( Jeg kender ikke så meget til sundhedssystemet's regler)

Jeg føler mig så dårlig/ligegyldig behandlet af ham min læge har henvist til
- og er simpelthen nødt til at finde på noget andet !!

Gode råd modtages med tak-hånd....!!!

*Pia

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har ikke selv prøvet noget lignende og kender heller ikke til sundhedssystemet, men du kan evt. spørge din læge om du kan blive henvist til en anden endokrinolog? det er nok det jeg ville gøre.
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har også oplevet at blive rigtigt dårligt behandlet, men min endokrinolog er desværre professor på en endokrinologisk afdeling, ja og som professor kan man åbenbart tillade sig hvad som helst. Han har slet ikke taget mig seriøst tværtimod beskyldt mig for, imellem linierne, at være en "lægeshopper". Han siger at jeg ikke fejler noget medicinsk og spurgte om jeg var træt af min mand? Jeg har lavt stofskifte og prolaktinom, man altså uagtet fejler jeg ikke noget medicinsk.
    Jeg er også i vildrede, ved ikke hvor man går hen når den læge man er henvist til ikke er god for en. Min egen læge ved intet om mine lidelser og bøjer sig i støvet over professoren, og hun har blind tillid til at jeg bliver taget godt vare på på den endokrinologiske afdeling. Ja og det private marked, det kan jeg næsten ikke overskue, økonomisk altså.....
    Kan desværre ikke råde dig, men altså du er ikke alene...desværre er vi flere med dårlige oplevelser...
    Med venlig hilsen
    Gitte
  • Indstillinger
    hej pia.

    Jeg har ligesom dig haft en meget ubehagelig og ikke empitisk endokrinolog og han er ledende overlæge og siges at være en af de førende indenfor stofskifte sygedomme,men specielt god til mennesker som har det rigtig skidt ikke særlig god, jeg er så så heldig at det er på hospital og der er andre endokrinologer og derved har jeg bedt om at få en af de andre og selvom ham jeg nu har "kun" er overlæge så er han meget bedre og faktisk også dygtigere,så svar til dig, hvis du går på hospital,så er der andre du kan bede om og hvis kun en,ja så tal med din læge,men må desværre skuffe dig at ikke sikkert du vil finde en der meget bedre,for synes de alle er ens at når vores tal er indenfor normalen,ja så siger de bare til os at vi er friske og bare skal give det nogle mdr. så er vi lige så friske som inden og det er vi jo desværre mange herinde på siderne der kan sige vi ikke er,det tager endnu længere tid, jeg selv har været sygemeldt 1 år og stadig ikke lige så god og frisk som inden jeg fik for lavt s.k.
    vi er faktisk overladt meget til os selv og de triste symtomer,som bliver hængende længe.....
  • Indstillinger
    Hej'
    Du kan altid henvende dig til en privat endokrinolog og bor du hovedstads området ,så er der flere der peger på Hans Perrild som er yderst kompetent og meget behagelig mand -han har konsultation i Studie stræde tror jeg det er -
    Hilsen Kirsten
  • Indstillinger
    Hej igen !

    Tak for Jeres tilbagemeldinger :-)

    Jeg har lige fået af vide, at jeg til enhver tid har krav på at blive
    henvist til en anden speciallæge - hvis man ikke kan med den man har.
    Så jeg tar' den med egen læge - ved næste besøg.

    *Pia
  • Indstillinger
    hej. nej og atter nej, jeg vil fra råde alle til at give alle de penge for at gå privat hos hans perrild, for han er slet ikke bedre eller sødere end andre, det var nemlig ham jeg havde i starten da jeg fik konstateret for lavt stofskifte og jo han var da sød de første gange jeg var hos ham, men så fordi mit tsh tal drillede og han også skyld i at mit tog over 7 mdr. at komme i normalen igen,da han gav alt for lille dosist og påstod det nok skulle gå ned stille og roligt med den lille dosis og det troede jeg så og havde fået besked på at lade gå 2 mdr før fik nye blodprøver taget og vupti da var det så lige blevet altfor lavt igen,det blev først godt da fik en anden endok.,så lad være med at bruge alle de penge for at gå hos hans privat,han er IKKE så meget bedre end andre og slet ikke så rar når man kommer længere ind i forløbet.
    mange hilsner fra susanne12
Log in eller Registrér for at kommentere.