Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvordan får jeg akt-indsigt?

Redigeret 12 marts, 2009, 15:30 i Åben debat for kvinder
Min veninde skal i gang med hendes afhandling og i den forbindelse, har jeg sagt ja til, at hjælpe hende.
Vi skal kortlægge mit sygdomsforløb fra barnsben til nu. Hvor jeg skal beskrive mine sygdomsforløb og medicin. Men nu er det ikke lige noget jeg går og husker på! Så ville høre om der er nogen der ved, hvor jeg evt kan få fat i de oplysninger? Igennem egen læge? Og hvor lang tid tilbage gemmer de, disse oplysninger?

Håber på et hurtigt svar, så vi kan komme i gang :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    En ide kunne være at starte på sundhed.dk
    Der kan du få en helt masse informationer. Bl.a kan du se hvem der har adgang til dine sygdoms informationer og hvordan du kan kontakte disse.
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg synes, at din veninde er heldig, fordi du sådan er villig til at stille dig til rådighed. Men jeg undrer mig over, at din veninde ikke har hjulpet dig med at finde informationer om, hvordan du skal bære dig ad med at få aktindsigt. Når man skal skrive en afhandling, er det søreme en vigtig forudsætning, at man kan finde ud af den slags!

    Jeg kan absolut anbefale www.sundhed.dk, f.eks. følgende link:

    http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155 ... 1114134351

    Mange hilsner

    kameliadamen
  • Indstillinger
    Jeg har nu ikke lige fået spurgt hende ;-) Men tænkte bare at jeg ville komme hende lidt i forkøbet og gå i gang.
    Jeg har henvendt mig til, min læge, via mail, så der går nok nogle dage, inden jeg hører noget.

    Men var nu mest interessert i, om der var nogen der ved hvor langt tilbage, sådan nogle journaler går?
Log in eller Registrér for at kommentere.