Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spis dig til et superstofskifte

Jeg kan se herinde at mange henviser til bogen: Spis dig til et superstofskifte.

Er den anbefalelsesværdig?
Hvem har skrevet den, og hvad er dennes kvalifikationer?
Er den relevant for os med stofskiftesygdomme eller er det bare endnu en smart slankekur?

Er den fanatisk i sin tilgang til krop og sundhed? (jeg bryder f.eks. ikke om Kernesund familie - Sådan. Ikke at den livsstil ikke virker for den er jo mere eller mindre sund, men den bygger ikke på videnskab og har en - i mine øje - lidt fanatisk tone.)

Mvh.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Uden at have forstand på stofsiftesygdomme overhovedet, vil jeg alligevel forsøge med et lille pip: Jeg fraråder bestemt, at man selv går ind og forsøger at "kokkerere" med sit stofskifte - det bør der være profesionelle inde over.

    Og det mener jeg i øvrigt også gælder for folk uden en stofskiftesygdom. jeg mener, hvis ikke man i forvejen har problemer med sit stofskifte, hvorfor så lave om på det?

    Det her er udelukkende min private mening - jeg har ikke indsigt til at udtale mig fagligt.
  • Indstillinger
    Der er jeg helt enig med dig. Jeg har aldrig brudt mig om de der "superkure", hvor man kun må spise pebber og gulerødder for at regulere sit stofskifte. Det er også dem jeg kalder for fanatiske kure.

    Men jeg tænkte at bogen måske bare er en sund livsstilsguide - altså egentlig baseret på sund fornuft og videnskab.

    og så mener jeg, at det jo ikke skader at leve så sundt som muligt (stofskiftesyg eller ej) og at der evt. er nogle fødevarer der er gode for folk med stofskifte sygdomme, fordi man evt. kan være i underskud af visse vitaminer, mineraler etc. og så vil jeg hellere spise mig til dem end at tage kosttilskud.
  • Indstillinger
    Jeg har den og syntes noget af det er interessant ,men også besværlig at sku leve efter -jeg har ikke læst i den i flere mdr -du kan godt leve uden den :-)
    Hilsen Kirsten
  • Indstillinger
    Hej Kirsten,

    Hvordan er den interessant? Har den nogle revulotionerende ideer? (MIndre kan også gøre det :P)

    Du siger, den er lidt besværlig at leve efter - opstiller den en masse halv umulige råd, som man ikke kan efterleve, når man "blot" er et almindeligt menneske? (og jeg er endda på SU) Tænkte at den måske var ligesom en almindelig "helsebog" - at den kom med nogle forslag til, hvad man mangler af sunde vitaminer, mineraler og sådan som stofskifte syg.

    Jeg tror også godt jeg kan leve uden :) Får har nok ikke, når alt kommer til alt, råd til at leve ret meget anderledes end det jeg gør nu. Er bare nysgerrig :)
  • Indstillinger
    Hej Michelle.
    Du kan låne den på biblioteket, så kan du selv dømme.
    Den er skrevet af en amerikansk læge dr. med Mark Hyman og oversættelse og forord af læge Carsten Vagn-Hansen.
    Jeg har haft meget glæde af den, men den er ikke hurtig læst.
    Hilsen Inge
  • Indstillinger
    Hej Inge,

    Så må jeg vist et smut på biblioteket :) Så må jeg jo selv bedømme.

    Jeg glæder mig til at læse den.

    Og så er det da dejligt for dig, at du har været glad for den :)
  • Indstillinger
    Hvad fandt du så selv ud af med bogen. Var den god?

    Ditte
Log in eller Registrér for at kommentere.