Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

vulvodyni

Redigeret 14 april, 2009, 09:51 i Kvindelige sexproblemer
Jeg har i over 2 år nu gået med gener i underlivet. Gener der har medført at min kæreste og jeg ikke har været istand til at have samleje i lange perioder ad gangen. Jeg har selvfølgelig prøvet alt hvad der er af cremer, piller, salver osv.. har endda prøvet meget indenfor det alternative, men ligemeget hjælper det. Har haft mistanke om svamp, men er nu sikker på at det er vulvodyni. Jeg har dog ikke fået stillet diagnosen da der er lang ventetid hos min gynækolog. Alt dette påvirker mit humør meget, og er bare rigtig ked af at det skal gå ud over mig. Ind til for nylig kendte jeg slet ikke til sygdommen, men har nu fundet ud af, at jeg tydeligvis ikke er alene om problemet.

Jeg har også et andet problem med hensyn til samleje som jeg vil høre om andre kender til. Ud over at det gør ondt i skeden oplever jeg også ofte at mit mellemkød sprækker ved samleje. Mærker det ikke når vi er igang, men bagefter og har smerter op til flere dage efter når jeg skal på toilettet. Er der nogen som oplever det samme? og kan det evt. også skyldes vulvodyni?

Elise88

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej du
    Prøv at læse under emnet "kvinder". Der er både en tråd som hedder Vulvodyni, og en tråd der hedder Lichen Sclerosus.
    Jeg tror du her vil finde svar på mange af dine spørgsmål.
    Hilsen Anette
  • Indstillinger
    Hej Elise!!

    Jeg kan fortælle dig at jeg har samme problem på godt 3½ år nu. Efter utallige besøg hos gynækologer og læger, gav jeg til sidst op. Lige meget hvad de gjorde hjalp det. Nu skal jeg til noget undersøgelse på noget vulvaklinik. Så jeg tror at det gynækologer jeg har stiftet bekendtskab måske godt kunne mene det var vulvodyni.

    Jeg har akkurat samme symptomer som dig, det påvirker forholdet i den grad at man ikke har lyst til eller overhovedet tænker på sex.

    Jeg har også gået og følt mig alene med det, men jeg kan se herinde, at der er god debat vedrørende det, og der er åbenbart mange som lider af samme problemer.
    Det jeg kunne frygte ved det, er hvis det slet ikke er muligt at behandle?? Det snakkede gynækologen godt noget om, at for nogen kan det blive kronisk :S

    Håber at du har fundet ud af problemet og er kommet igang med nogle undersøgelser eller noget.

    VH Merete
Log in eller Registrér for at kommentere.